طرز تهیه میگو پفکی

طرز تهیه میگو پفکی با دلستر طرز تهیه میگو پفکی سوخاری طرز تهیه میگو پفکی بوشهری طرز تهیه میگو پفکی رزا منتظمی طرز تهیه میگو پفکی ساده طرز تهیه میگو پفکی با ماست طرز تهیه میگو پفکی حرفه ای

میگو پفکی از غذاهای دریایی بین المللی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه میگو پفکی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
میگو۵۰۰ گرم
تخم مرغ۴ عدد
آرد۴ قاشق غذاخوری
شیر½ لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
سس چیلی۱ قاشق غذاخوری
سس خردل۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
پودر سیر، آویشن و زنجبیلهر کدام ۱ قاشق چایخوری
آب لیمو ترش تازه½ لیمو ترش تازه
کره۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه میگو پفکی

مرحله اول

برای تهیه میگو پفکی به روش رستورانی ابتدای کار میگو ها را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس آب لیمو ترش تازه را به همراه پودر سیر، پودر آویشن، پودر زنجبیل، نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

حالا سس خردل را به همراه سس چیلی به میگو ها اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا میگو ها با مواد طعم دهنده ترکیب شوند. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند.

مرحله سوم

در این مرحله زرده تخم مرغ ها را از سفیده آنها جدا می کنیم، سپس درون دو کاسه جداگانه اضافه می کنیم. در ادامه سفیده تخم مرغ را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا کاملا پف کرده و ابری شود.

مرحله چهارم

حالا شیر را به همراه آرد، کره ذوب شده و بکینگ پودر به سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن با دور کند همزن برقی هم می زنیم. در ادامه زرد تخم مرغ را به سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پس از گذشت ۱ ساعت میگو را از یخچال خارج می کنیم. در ادامه ابتدا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به اندازه ای که میگو ها درون آن شناور بمانند روغن مایع اضافه می کنیم، بعد اجازه می دهیم به خوبی گرم شود.

مرحله ششم

در نهایت میگو ها را ابتدا درون آرد می غلطانیم، سپس درون خمیر بنیه می زنیم تا کاملا آغشته شوند. در ادامه میگو را درون تابه قرار می دهیم و کاملا سرخ می کنیم. در آخر میگو پفکی را به همراه سیب زمینی سرخ کرده سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 13 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.