طرز تهیه تارت تن ماهی

طرز تهیه تارت تن ماهی , دستور پخت تارت تن ماهی

تارت تن ماهی یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تارت تن ماهی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد۲ پیمانه
کره سرد۱۲۵ گرم
نمک½ قاشق چایخوری
تخم مرغ۱ عدد
پودر تخم گشنیز و پودر سیربه مقدار کافی
پودر پیاز، فلفل سیاه و پودر زنجبیلبه مقدار کافی
آب سرد۱ تا ۲ قاشق غذاخوری
مواد لازم برای درون تارت
کنسرو تن ماهی۲ قوطی
خامه صبحانه۱۰۰ میلی لیتر
تخم مرغ۱ عدد
جعفریبه مقدار کافی
پیاز۱ عدد
پنیر پیتزا یا موزارلابه مقدار کافی
ادویه دلخواهبه مقدار کافی

طرز تهیه تارت تن ماهی

مرحله اول

برای تهیه تارت تن ماهی به روش ساده ابتدای کار آرد را درون غذاساز می ریزیم، سپس کره سرد را به صورت مکعبی خرد می کنیم و به همراه پودر تخم گشنیز، پودر سیر، پودر پیاز، فلفل سیاه و پودر زنجبیل و تخم مرغ به آرد اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مخلوط آرد را میکس می کنیم تا خمیر درون غذاساز جمع شود و پس از آن در صورت نیاز آب سرد را به خمیر اضافه می کنیم و مجددا میکس می کنیم تا خمیری نرم و یکدست حاصل شود. در ادامه خمیر را درون کیسه فریزر قرار می دهیم.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم خمیر به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال استراحت کند. در ادامه یک قالب مناسب انتخاب می کنیم و پس از گذشت ۳۰ دقیقه خمیر را از یخچال خارج می کنیم. حالا خمیر را روی سطح کار قرار می دهیم، سپس با وردنه باز می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر را درون قالب قرار می دهیم و باقی مانده خمیر را به دیواره های قالب می چینیم، سپس روی خمیر را با کمک چنگال سوراخ های ریزی ایجاد می کنیم و پس از آن کنسرو تن ماهی را درون یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم.

مرحله پنجم

حالا قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم و اجازه می دهیم کنسرو تن ماهی به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بجوشد. در ادامه پس از گذشت این زمان کنسرو تن ماهی را از قابلمه خارج می کنیم، سپس آن را از صافی رد می کنیم تا روغن اضافی اش خارج شود.

مرحله ششم

در این مرحله پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت خلالی نازک خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقدرای روغن مایع به آن اضافه می کنیم و بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم پیاز کاملا سرخ و طلایی شود. در ادامه تن ماهی را به همراه پیاز داغ، خامه صبحانه و تخم مرغ درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه جعفری را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در این مرحله جعفری را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز خرد می کنیم و به همراه ادویه دلخواه به مخلوط تن ماهی اضافه می کنیم. پس از آن مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند، سپس به صورت پخش روی خمیر می ریزیم.

مرحله نهم

حالا روی مواد تارت را با پنیر پیتزا یا پنیر موزارلا می پوشانیم و فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه درون فر بماند.

مرحله دهم

در نهایت پس از گذشت این زمان در صورت نیاز ۲ تا ۳ دقیقه گریل را روشن می کنیم تا روی پنیر پیتزا طلایی و خوشرنگ شود و پس از آن سینی را از فر خارج می کنیم، سپس تارت تن ماهی را به صورت دلخواه برش می زنیم و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 26 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.