طرز تهیه اشکنه کشک

طرز تهیه اشکنه کشک با گردو طرز تهیه اشکنه کشک طرز تهیه اشکنه کشک برای ۴ نفر طرز تهیه اشکنه اصفهانی طرز تهیه اشکنه کشک دونفره

اشکنه کشک یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اشکنه کشک در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۱ عدد متوسط
پیاز خلالی۳ عدد متوسط
سیر۳ حبه
کره محلیبه مقدار کافی
نمک، پاپریکا، آویشن و زردچوبهبه مقدار کافی
پودر گردو۳ قاشق غذاخوری
آب ولرمبه مقدار کافی
کشک۱ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
نعنا خشک۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه اشکنه کشک

مرحله اول

برای تهیه اشکنه کشک به روش سنتی ابتدای کار پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی متوسط خرد می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت خلالی خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس کره محلی را به آن اضافه می کنیم و بلافاصله پیاز را به همراه سیب زمینی نگینی درون قابلمه اضافه می کنیم و تفت می‌دهیم تا مواد کمی سرخ شوند.

مرحله سوم

حالا پوست سیر را جدا می کنیم، سپس می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و به همراه پودر گردو و نمک، پاپریکا، آویشن و زردچوبه به مخلوط سیب زمنی اضافه کرده و تفت می‌دهیم تا عطر سیر آزاد شود.

مرحله چهارم

در این مرحله به مقدار کافی آب ولرم اضافه می‌کنیم، سپس اجازه می‌دهیم آب جوش بیاید. پس از اینکه آب به نقطه جوش رسید، کشک را اضافه کرده و هم می زنیم تا کشک درون آب حل شود. در ادامه تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب می‌ریزیم.

مرحله پنجم

حالا تخم‌مرغ را با چنگال هم می‌زنیم تا بافت آن از لختگی خارج شود. در ادامه تخم‌مرغ را به قابلمه اضافه می‌کنیم و بلافاصله هم می‌زنیم تا تخم‌مرغ درون اشکنه پخش شود. پس از اینکه تخم‌مرغ سفت شد، نعنا را می‌افزاییم.

مرحله ششم

در نهایت اشکنه را مخلوط می‌کنیم، سپس اجازه می‌دهیم روی حرارت بماند تا کاملا جا بیفتد. پس از اینکه اشکنه آماده شد، آنرا درون ظرف مورد نظرمان می‌ریزیم و به همراه نان محلی سرو می‌کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 25 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.