طرز تهیه دوپیازه میگو

طرز تهیه دوپیازه میگو بوشهری طرز تهیه دوپیازه میگو با سیب زمینی طرز تهیه خوراک میگو مجلسی طرز تهیه میگو بوشهری میگو دوپیازه تهران طرز تهیه دوپیازه میگو دونفره دوپیازه میگو بندری دوپیازه میگو نی نی سایت

دوپیازه میگو یکی از انواع غذاهای خوشمزه جنوب کشورمان است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دوپیازه میگو در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
میگو۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۴ حبه
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
سیب زمینی۲ عدد بزرگ
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و پودر دارچینبه مقدار کافی
پولبیبر و پودر گل محمدیبه مقدار کافی
پودر هل و روغن مایعبه مقدار کافی

طرز تهیه دوپیازه میگو

مرحله اول

برای تهیه دوپیازه میگوی مجلسی در ابتدای کار پوست میگو را جدا کرده، سپس پشت کمر آن را یک برش نازک ایجاد می کنیم. در ادامه رگ سیاه رنگ که باعث بوی زهم میگو می شود را از آن جدا می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله پوست پیاز و سیر را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع درون تابه اضافه کرده، سپس بلافاصله پیاز را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا پیاز را تفت می دهیم تا سرخ و طلایی شود، سپس سیر را می افزاییم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. در ادامه میگو را به تابه اضافه می کنیم و به مدت ۳ تا ۴ دقیقه تفت می دهیم.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید زمان پخت میگو بیش از حد معین نباشد، در غیر این صورت بافت میگو سفت می شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را به میگو اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا رب گوجه فرنگی کاملا سرخ شود.

مرحله پنجم

در ادامه نمک را به همراه فلفل سیاه، زردچوبه، پودر دارچین، پولبیبر، پودر گل محمدی و پودر هل به تابه اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر ادویه ها آزاد شود، سپس کمی سرخ شوند.

مرحله ششم

پس از اینکه بوی خامی ادویه ها از بین رفت، درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم غذا جا بیفتد. در همین حین پوست سیب زمینی ها را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت خلال نازک خرد می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله یک تابه جداگانه روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه سیب زمینی را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا سیب زمینی را سرخ می کنیم. در ادامه دوپیازه میگو را در میان یک ظرف مناسب ریخته، سپس سیب زمینی های سرخ شده را در اطراف آن می ریزیم و به همراه نان تازه، زیتون و سبزی خوردن سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 30 اردیبهشت 1401
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.