طرز تهیه چای سیب

طرز تهیه چای سیب و به طرز تهیه چای سیب در طب سنتی طرز تهیه سیب خشک برای دمنوش طرز تهیه چای به مضرات چای سیب طرز تهیه چای سیب و نعنا طرز تهیه چای سیب تازه طرز تهیه چای سیب برای لاغری

چای یا دمنوش سیب یکی از انواع دمنوش های سنتی و خوشمزه ایرانی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چای سیب در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زرد۲ عدد
چوب دارچین۱ عدد لوله ای
هل۲ عدد
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
عسل یا شکر (اختیاری)۴ قاشق چایخوری

طرز تهیه چای سیب

مرحله اول

برای تهیه چای سیب ساده در ابتدای کار سیب ها را به خوبی می شوییم، سپس با رنده ریز رنده کرده و درون یک قوری مناسب می ریزیم. در صورت تمایل می توانیم پوست سیب را جدا کرده یا آنرا با پوست رنده کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله چوب دارچین را به همراه هل و زعفران دم کرده به قوری اضافه می کنیم. در ادامه ۴ لیوان آب جوش به قوری اضافه می کنیم و درب قوری را می گذاریم، سپس آنرا روی حرارت کتری یا سماور قرار می دهیم تا دمنوش آماده شود.

مرحله سوم

پس از اینکه دمنوش به خوبی رنگ انداخت، آنرا درون ۴ لیوان می ریزیم. اضافه کردن شکر یا عسل به این دمنوش اختیاری است، در صورت تمایل عسل یا شکر را اضافه کرده و با دمنوش ترکیب می کنیم.

مرحله چهارم

در صورتی که بخواهیم این دمنوش را با طعم نعنایی درست کنیم، به جای استفاده از چوب دارچین می توانیم چند برگ نعناع تازه به قوری اضافه کنیم. نکته دیگر اینکه برای رنگ بهتر دمنوش می توانیم چند تکه به خشک شده به قوری اضافه کنیم.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 8 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.