طرز تهیه سمبوسه گوشت

طرز تهیه سمبوسه گوشت با نان لواش طرز تهیه سمبوسه گوشت با خمیر طرز تهیه سمبوسه گوشت و سیب زمینی طرز تهیه سمبوسه گوشت مرغ طرز تهیه سمبوسه گوشت با خمیر یوفکا طرز تهیه سمبوسه گوشت و قارچ در فر فیلم طرز تهیه سمبوسه گوشت

سمبوسه گوشت یکی از انواع غذاهای فست فودی خوشمزه و پرطرفدار است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سمبوسه گوشت در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
سیب زمینی۱ عدد بزرگ
پیاز۲ عدد متوسط
فلفل دلمه ای½ پیمانه
جعفری½ پیمانه
رب گوجه فرنگی۱ قاشق چایخوری
نان لواشبه تعداد کافی
نمک و زردچوبهبه مقدرا کافی
فلفل سیاه و پودر سیربه مقدار کافی

طرز تهیه سمبوسه گوشت

مرحله اول

برای تهیه سمبوسه گوشت خوشمزه در ابتدای کار پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و پس از شستشو به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع به آن می افزاییم.

مرحله دوم

در ادامه اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس سیب زمینی نگینی را به همراه نمک درون تابه ریخته و تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود. حالا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و پس از خارج کردن سیب زمینی پیاز را به تابه می افزاییم.

مرحله سوم

حالا پیاز را تفت می دهیم تا کاملا سرخ و طلایی شود، سپس زردچوبه را به تابه می افزاییم و کمی تفت می دهیم تا زردچوبه سرخ شود. در ادامه گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله چهارم

زمانی که گوشت تغییر رنگ داد، فلفل سیاه را به همراه پودر سیر به تابه می افزاییم، سپس کمی تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود. در ادامه رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود.

مرحله پنجم

حالا فلفل دلمه ای را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس جعفری را می شوییم و به صورت ریز ساطوری می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای را به همراه جعفری به تابه اضافه کرده به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر جعفری آزاد شود.

مرحله ششم

در این مرحله سیب زمینی های سرخ شده را به تابه اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم تا مواد سمبوسه کاملا ترکیب و یکدست شوند. حالا به سراغ پیچاندن سمبوسه ها می رویم، برای این منظور نان ها را به صورت مستطیلی دراز با عرض ۱۰ سنتی متر برش می زنیم.

مرحله هفتم

حالا ۱ قاشق غذاخوری از مواد سمبوسه میان نان ریخته و نان را به صورت مثلثی می پیچانیم، سپس اضافی نان را فیکس می کنیم تا مواد از نان خارج نشود. در ادامه به همین ترتیب سمبوسه ها را درست می کنیم تا مواد تمام شوند.

مرحله هشتم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن ریخته و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه سمبوسه ها را درون تابه قرار کرده و کاملا سرخ می کنیم.

مرحله نهم

زمانی که سمبوسه ها کاملا سرخ شدند، آن ها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان کاملا خارج شود. در ادامه سمبوسه ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 7 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.