طرز تهیه چکدرمه

طرز تهیه چکدرمه با گوشت گوسفندی طرز تهیه چکدرمه با مرغ طرز تهیه چکدرمه نی نی سایت طرز تهیه چکدرمه با گوشت چرخ کرده طرز تهیه چکدرمه با سیب زمینی طرز تهیه چکدرمه بدون گوشت طرز تهیه چکدرمه با ماهی طرز تهیه چکدرمه برای دو نفر

چکدرمه یکی از انواع غذاهای محبوب و سنتی شمال کشورمان است که اصالت آن مربوط به استان گلستان می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چکدرمه در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
برنج۲ پیمانه
گوجه فرنگی۵ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
گوشت گوسفندی۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد متوسط
نمک۱ قاشق غذاخوری
زردچوبه و فلفل سیاهاز هر کدام ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه چکدرمه

مرحله اول

برای تهیه چکدرمه خوشمزه در ابتدای کار گوشت را به صورت مکعبی درشت و پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع به قابلمه می افزاییم.

مرحله دوم

حالا پیاز را درون قابلمه ریخته و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه گوشت را به قابلمه می افزاییم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد، سپس نمک را به همراه زردچوبه و فلفل سیاه به قابلمه می افزاییم.

مرحله سوم

در این مرحله مجددا مواد را تفت می دهیم تا ادویه ها کاملا سرخ شوند. در ادامه رب گوجه فرنگی را به قابلمه می افزاییم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین رفته و رنگ آن باز شود.

مرحله چهارم

حالا گوجه فرنگی ها را شسته و پوست شان را جدا می کنیم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم تا گوجه فرنگی پوره شود. در ادامه پوره گوجه فرنگی را به قابلمه می افزاییم، سپس تفت می دهیم تا پوره گوجه فرنگی سرخ شود.

مرحله پنجم

زمانی که پوره گوجه فرنگی سرخ شد، به اندازه ای که روی مواد را بگیرد آب اضافه می کنیم، سپس درب قابلمه را بسته و اجازه می دهیم گوشت به مدت ۲ ساعت کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان برنج را می شوییم.

مرحله ششم

حالا برنج را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم آب اضافی درون قابلمه تبخیر شود تا برنج را به صورت کته دم کنیم. در صورتی که آب گوشت برای پخت کته زیاد بود مقداری از آنرا بر می داریم تا برنج هنگام پخت شفته نشود.

مرحله هفتم

در این مرحله درب قابلمه را با دم کنی پوشانده و روی قابلمه قرار می دهیم، سپس روی حرارت ملایم شعله پخش کن گذاشته و قابلمه را روی آن قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم چکدرمه به مدت ۴۵ دم بکشد.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان برای طعم و عطر بهتر به دلخواه مقداری کره یا روغن حیوانی به چکدرمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. حالا قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس چکدرمه را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 20 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.