طرز تهیه پاکوره آرد

طرز تهیه پاکوره آرد

پاکوره آرد یکی از انواع غذاهای خوشمزه هندی است که با مواد و رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاکوره آرد در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد گندم۱ لیوان
آرد برنج۱ قاشق غذاخوری
ماست½ لیوان
پیاز۱ عدد
فلفل دلمه ای رنگی½ لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
گشنیز تازه۱ لیوان
آب سرد⅓ لیوان
پودر تخم گشنیز، نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه پاکوره آرد

مرحله اول

برای تهیه پاکوره آرد خوشمزه در ابتدای کار فلفل دلمه ای سبز و قرمز را می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه گشنیز تازه را شسته و به صورت ریز خرد می کنیم و به همراه فلفل دلمه ای درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا آرد برنج را به همراه آرد گندم به کاسه اضافه می کنیم، سپس ماست را به همراه مقداری پودر تخم گشنیز، نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در ادامه آب سرد را به کاسه افزوده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه بکینگ پودر به کاسه اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم تا مایه ترکیب و یکدست شوند. حالا اجازه می دهیم مایه پاکوره به مدت ۲۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کند.

مرحله چهارم

در صورتی که مایه پاکوره شل بود مقداری آرد و زمانی که سفت بود مقداری آب به آن اضافه می کنیم. پس از گذشت این زمان یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و به اندازه ای که پاکوره درون آن شناور بماند روغن می افزاییم.

مرحله پنجم

در ادامه اجازه می دهیم روغن به خوبی داغ شود، سپس ۱ قاشق غذاخوری از مایه پاکوره درون روغن می اندازیم، سپس با قاشق مقداری روغن روی آنها می ریزیم تا به خوبی پف کنند. حالا به همین ترتیب پاکوره ها را سرخ می کنیم.

مرحله ششم

زمانی که پاکوره ها سرخ شدند آنها را روی دستمال روغن گیری می گذاریم تا روغن اضافی شان کاملا خارج شود. در ادامه پاکوره ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 25 خرداد 1401
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.