طرز تهیه کاتمر

طرز تهیه کاتمر

کاتمر یکی از انواع دسرهای خوشمزه و مجلسی کشور ترکیه است که با مواد و رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کاتمر در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کاتمر
خمیر باقلوا۱ بسته
شکربرای هر لایه خمیر ۱ قاشق غذاخوری
پودر پسته یا پودر گردوبه مقدار کافی
سرشیربه مقدار کافی
خامه شکلاتیبه مقدار کافی
کرهبه مقدار کافی

طرز تهیه کاتمر

 

مرحله اول

برای تهیه کاتمر به روش ترکیه ای در ابتدای کار کره را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود. در ادامه یک ورق از خمیر باقلوا را روی سطح کار پهن کرده، سپس روی آنرا با کره رومال می کنیم.

 

مرحله دوم

در ادامه پودر پسته را به صورت پخش روی سطح خمیر می ریزیم، سپس ۱ قاشق غذاخوری شکر به صورت پخش و یکنواخت روی خمیر باقلوا می پاشیم. حالا خمیر را به صورت عمودی به ۳ قسمت یکسان تقسیم می کنیم.

 

مرحله سوم

در این مرحله ۱ قاشق غذاخوری سرشیر و خامه شکلاتی به انتخاب خود در ابتدای خمیر گذاشته، سپس خمیر را به صورت سمبوسه و به شکل مثلثی می پیچیم. حالا به همین ترتیب کاتمرها را آماده می کنیم تا مواد تمام شوند.

 

مرحله چهارم

در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه می دهیم تابه به خوبی گرم شود. حالا یک طرف کاتمرها را مجددا با کره رومال کرده و درون تابه می چینیم، سپس اجازه می دهیم یک طرف کاتمر کاملا سرخ شود.

 

مرحله پنجم

زمانی که یک طرف کاتمر سرخ شد، طرف دیگر کاتمر هم با کره رومال کرده و آن را بر می گردانیم تا کاملا سرخ شود. در ادامه کاتمرهای سرخ شده را از تابه خارج کرده و روی دستمال مخصوص روغن گیری قرار می دهیم.

 

مرحله ششم

پس از اینکه روغن اضافی کاتمرها خارج شد، آنها را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس با دلخواه با سرشیر، پودر پسته، پودر گردو یا خامه شکلاتی تزیین می کنیم و با چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

 

آخرین بروز رسانی در : شنبه 4 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.