طرز تهیه کاپ کیک توت فرنگی

طرز تهیه کاپ کیک توت فرنگی طرز تهیه کاپ کیک توت فرنگی بدون فر اموزش کاپ کیک توت فرنگی

کاپ کیک توت فرنگی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و خوش عطر است که بسیار مناسب پذیرایی در مراسم های خاص می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کاپ کیک توت فرنگی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کاپ کیک توت فرنگی
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ لیوان
روغن مایع½ لیوان
وانیل½ قاشق چایخوری
شیر۱ لیوان
آرد قنادی۲ لیوان
بکینگ پودر۲ قاشق مرباخوری
توت فرنگیبه مقدار کافی
کنجدبه مقدار کافی

طرز تهیه کاپ کیک توت فرنگی

مرحله اول

برای تهیه کاپ کیک توت فرنگی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کرده تا کاملا گرم شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر درون یک کاسه مناسب ریخته، سپس با دور تند همزن برقی هم می زنیم.

مرحله دوم

پس از گذشت ۵ دقیقه روغن مایع را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. حالا شیر را روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه می دهیم شیر گرم شود. دقت کنید شیر جوش نیاید در حد کمی گرم شدن کفایت می کند.

مرحله سوم

در ادامه شیر ولرم را به کاسه اضافه و بلافاصله به هم زدن ادامه می دهیم تا حرارت شیر باعث پخته شدن تخم مرغ ها نشود. حالا آرد و بکینگ پودر را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی ۲ مرحله به کاسه می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا مایه درون کاسه را با لیسک به صورت چرخشی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت کیک یکدست شوند. در ادامه درون قالب مافین کاغذهای کپسولی گذاشته و دو سوم از حجم کاغذهای کپسولی را با مایه کیک پر می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله توت فرنگی ها را به صورت مکعبی متوسط خرد کرده، سپس به همراه مقداری کنجد روی مایه کیک می ریزیم. در ادامه قالب مافین را طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم کاپ کیک ها به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. حالا قالب مافین را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کاپ کیک ها کاملا خنک شوند.

مرحله هفتم

زمانی که کاپ کیک ها به طور کامل خنک شدند، آنها را از قالب مافین خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان روی هم می چینیم. در صورت تمایل کاپ کیک ها را با شکلات ذوب شده تزیین کرده و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 1 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.