طرز تهیه کمپوت گیلاس

طرز تهیه کمپوت گیلاس

کمپوت گیلاس یکی از انواع کمپوت های خوشمزه و بین المللی است که معمولا به عنوان تزیین برخی از دسر ها و کیک ها استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کمپوت گیلاس در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کمپوت گیلاس
گیلاس۱ کیلوگرم
شکر۱ لیوان
آب۳ لیوان

طرز تهیه کمپوت گیلاس

مرحله اول

برای تهیه کمپوت گیلاس به روش خانگی در ابتدای کار ساقه گیلاس ها را جدا کرده و می شوییم، سپس آنها را درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود. در ادامه یک دستمال حوله ای روی سطح کار پهن می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه گیلاس ها را روی دستمال حوله ای ریخته و اجازه می دهیم رطوبت اضافی شان کاملا گرفته شود. حالا شکر و آب را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شکر جوش بیاید.

مرحله سوم

توجه داشته باشید نیازی به جوشیدن شربت نیست، در حد حل شدن ذرات شکر کفایت می کند. در ادامه قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم شربت کاملا خنک شود. حالا یک ظرف مناسب و مقاوم در برابر حرارت انتخاب می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله گیلاس ها را درون ظرف می ریزیم تا پر شود، سپس شربت را درون ظرف ریخته تا روی گیلاس ها را بگیرد. حالا یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب کرده و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید.

مرحله پنجم

در ادامه درب ظرف را با درب فلزی محکم می بندیم تا از ورود هوا جلوگیری کنیم و زمانی که آب جوش آمد ظرف را درون قابلمه قرار داده و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون آب بجوشد، سپس از قابلمه خارج می کنیم.

مرحله ششم

حالا ظرف شیشه ای را به صورت برعکس به طوری که درب آن روی سطح کار قرار بگیرد گذاشته، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ تا ۲ ساعت بماند تا کاملا خنک شود. در طی این مدت ظرف را جا به جا یا تکان ندهید.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان ظرف را بر می گردانیم و درب آنرا باز می کنیم، سپس کمپوت گیلاس را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و سرو می کنیم. نوش جان. با این روش هر نوع میوه ای را می توانید کمپوت کرده و استفاده کنید.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 2 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.