طرز تهیه شیرینی پای آلبالو

طرز تهیه شیرینی پای آلبالو , دستور پخت شیرینی پای آلبالو

شیرینی پای آلبالو یکی از انواع شرینی های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی پای آلبالو در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم شیرینی پای آلبالو
تخم‌ مرغ۳ عدد
روغن مایع½ پیمانه
شیر½ پیمانه
شکر۱ پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
نشاسته ذرت۱ قاشق مرباخوری
آرد۲ پیمانه
آلبالوبه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی پای آلبالو

مرحله اول

برای تهیه شیرینی پای آلبالو خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر به طور کامل گرم شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا تخم مرغ را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شود. در ادامه شیر و روغن مایع را به کاسه اضافه کرده و با دور کند همزن برقی به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را به همراه بکینگ پودر و نشاسته ذرت درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه شیرینی یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا درون قالب مافین را با کاغذهای کپسولی می پوشانیم، سپس دو سوم از گنجایش کاغذها را با مایه شیرینی پر می کنیم. در ادامه هسته آلبالوها را جدا کرده و به عنوان تزیین روی مایه شیرینی می چینیم.

مرحله پنجم

در این مرحله قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۳۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده، سپس اجازه می دهیم شیرینی ها کاملا خنک شوند.

مرحله ششم

زمانی که شیرینی ها کاملا خنک شدند، برای شکیل تر شدن ظاهر آنها مقداری پودر قند روی شیرینی ها الک کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در نهایت شیرینی های پای آلبالو را به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 31 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.