طرز تهیه مافین هویج

طرز تهیه مافین هویج , دستور پخت مافین هویج و گردو

مافین هویج یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مافین هویج در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم مافین هویج
آرد۱۸۰ گرم
جوش شیرین۱ قاشق چایخوری
نمک¼ قاشق چایخوری
پودر دارچین½ قاشق چایخوری
پودر جوز هندی¼ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل¼ قاشق چایخوری
روغن مایع¼ پیمانه
شکر قهوه ای۱ پیمانه
ماست کم چرب۱۲۵ گرم
تخم مرغ۲ عدد
وانیل½ قاشق چایخوری
هویج۱ + ½ پیمانه
گردو خرد شده¼ پیمانه + ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه مافین هویج

مرحله اول

برای تهیه مافین هویج خوشمزه در ابتدای کار فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه روغن مایع، شکر قهوه ای و ماست درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد درون کاسه را با همزن دستی هم می زنیم و وانیل را به کاسه می افزاییم. در ادامه هویج را شسته و پس از جدا کردن پوست آن، به صورت ریز رنده می کنیم، سپس به کاسه افزوده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را به همراه جوش شیرین، نمک، پودر جوز هندی، پودر زنجبیل و پودر دارچین درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه مواد خشک را کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک هم می زنیم.

مرحله چهارم

زمانی که بافت مایه کیک یکدست شد، هم زدن را متوقف می کنیم. در ادامه ۲ قاشق غذاخوری از گردو خرد شده را برداشته، سپس مابقی آنرا درون کاسه می ریزیم و در حد مخلوط شدن گردو هم می زنیم.

مرحله پنجم

در ادامه درون قالب مافین را با کاغذهای کپسولی می پوشانیم و دو سوم حجم کاغذهای کپسولی را با مایه کیک پر می کنیم. حالا از مقدار گردو برداشته روی مایه کیک ها می ریزیم، سپس قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله اجازه می دهیم مافین ها به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک، یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله هفتم

در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. حالا قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم مافین ها کاملا خنک شوند، سپس از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 1 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.