طرز تهیه سوفله بادمجان

طرز تهیه سوفله بادمجان بدون فر طرز تهیه سوفله بادمجان و سیب زمینی طرز تهیه سوفله بادمجان با مایکروفر طرز تهیه سوفله بادمجان بدون سس سفید طرز تهیه سوفله بادمجان و گوشت چرخ کرده فرق سوفله بادمجان با گراتن بادمجان طرز تهیه سوفله بادمجان با مرغ

سوفله بادمجان یکی از انواع غذاهای خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی درست شده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوفله بادمجان در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
بادمجان۳ عدد
پیاز۱ عدد
فلفل دلمه‌ ای½ فلفل دلمه ای
گوشت چرخ‌ کرده۱۵۰ گرم
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
آب½ پیمانه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و پاپریکابه مقدار کافی
مواد لازم سس بشامل
قارچ۵ عدد
آرد سفید½ قاشق غذاخوری
شیر½ پیمانه
آب لیمو ترش۱ قاشق چایخوری
مخلوط روغن مایع و کرهبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه سوفله بادمجان

مرحله اول

برای تهیه سوفله بادمجان خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه بادمجان ها را شسته و پس از جدا کردن پوستش، آنرا به صورت ورقه ای گرد خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و ورقه های بادمجان را درون سینی فر می چینیم. در ادامه روی ورقه های بادمجان مقداری روغن رومال کرده، سپس مقداری نمک می پاشیم و سینی را طبقه وسط فر می گذاریم.

مرحله سوم

در ادامه اجازه می دهیم بادمجان ها درون فر بمانند تا کاملا پخته و نرم شوند. حالا پیاز و فلفل دلمه ای را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و تابه را روی حرارت ملایم می گذاریم.

مرحله چهارم

حالا پیاز را به همراه مقداری زردچوبه به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت کاملا پخته و تغییر رنگ بدهد.

مرحله پنجم

در این مرحله فلفل دلمه ای را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود. حالا قارچ را به صورت ورقه ای اسلایس کرده و مقداری آب لیمو ترش به آنها اضافه می کنیم تا هنگام تفت دادن رنگ آنها تغییر نکند.

مرحله ششم

در ادامه رب گوجه فرنگی را به همراه مقداری نمک، پاپریکا و فلفل سیاه به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه ها و رب گوجه فرنگی کاملا از بین برود. حالا مقداری آب به تابه اضافه کرده و به مدت ۲ دقیقه تفت می دهیم.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان تابه را از روی حرارت برداشته و به سراغ درست کردن سس بشامل می رویم، برای این منظور یک تابه جداگانه روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع و کره به تابه اضافه می کنیم تا کره آب شود.

مرحله هشتم

در ادامه قارچ های اسلایس شده را به تابه اضافه کرده و با حرارت بالا تفت می دهیم تا قارچ آب نیندازد و کاملا سرخ شود. حالا حرارت را ملایم کرده، سپس آرد به تابه می افزاییم و تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود.

مرحله نهم

در ادامه شیر را کم کم به تابه اضافه کرده و به صورت مداوم هم می زنیم تا سس بشامل به غلظت برسد. زمانی که سس به غلظت فرنی رسید مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کرده و پس از هم زدن تابه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله دهم

حالا یک ظرف مناسب انتخاب کرده و درون آنرا با مقداری روغن مایع چرب می کنیم. در ادامه کف ظرف را با ورقه های بادمجان می پوشانیم، سپس مقداری از مواد گوشتی به صورت یکنواخت روی بادمجان ها می ریزیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله روی مواد میانی مقداری سس پشامل ریخته و روی آنرا با پنیر پیتزا می پوشانیم. در ادامه این مراحل را به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند، سپس  روی ظرف را با ورق فویل پوشانده و چند سوراخ روی آن ایجاد می کنیم.

مرحله دوازدهم

حالا ظرف را به مدت ۳۰ دقیقه طبقه وسط فر گذاشته تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان ورق فویل را از روی ظرف جدا کرده، سپس اجازه می دهیم سوفله به مدت ۳ دقیقه گریل شده تا پنیر پیتزا طلایی و خوشرنگ شود.

مرحله سیزدهم

پس از گذشت این زمان ظرف را از فر خارج کرده، سپس سوفله را به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم. در نهایت برش های سوفله را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و مقداری پودر آویشن روی آن ریخته و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 12 مرداد 1401
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.