طرز تهیه تارت پنیری

طرز تهیه تارت پنیری , دستور پخت تارت پنیری

تارت پنیری یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که با مواد و رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تارت پنیری در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم تارت پنیری
کره سرد۱۵۰ گرم
آب یخ۴ قاشق غذاخوری
آرد۱٫۵ لیوان
شکر۱ قاشق غذاخوری
نمک½ قاشق چایخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
مواد لازم لایه پنیری
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه ای۲۰۰ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
شکر۳ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین۳ قاشق غذاخوری
آب جوش½ لیوان

طرز تهیه تارت پنیری

مرحله اول

برای تهیه تارت پنیری خوشمزه در ابتدای کار آرد را به همراه شکر، نمک و وانیل درون الک ریخته و درون یک کاسه مناسب الک می کنیم. در ادامه کره سرد را به صورت قطعات مکعبی خرد کرده و به کاسه می افزاییم.

مرحله دوم

حالا مواد درون کاسه را با نوک انگشت مخلوط می کنیم تا آرد حالت خرده نان پیدا کند، در صورتی که ذرات کره دیده شود. در ادامه آب یخ را طی ۲ مرحله به کاسه اضافه کرده و با نوک انگشت ورز می دهیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله سوم

توصیه می شود خمیر را با کف دست ورز ندهید تا کره با حرارت دست ذوب نشود. در ادامه خمیر را روی سلفون گذاشته و با کمک آن کمی ورز می دهیم. حالا خمیر را به کمک وردنه روی سلفون باز می کنیم.

مرحله چهارم

حالا خمیر را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. ۱۵ دقیقه قبل از اتمام استراحت خمیر، فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر به طور کامل گرم شود.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان خمیر را از یخچال خارج کرده و درون قالب مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس خمیر را درون قالب پهن کرده و کف آنرا با کاغذ روغنی می پوشانیم. در ادامه یک جسم سنگین کف خمیر قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم تارت به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بماند تا پخته شود. پس از گذشت این زمان جسم سنگین را از روی تارت برداشته و مجددا اجازه می دهیم تارت به مدت ۱۰ دقیقه بپزد.

مرحله هفتم

پس از گذشت این مدت، زمانی که رنگ تارت تغییر کرد، قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم دمای تارت کاسته شود. در این فاصله به سراغ درست کردن لایه پنیری می رویم، برای این منظور خامه را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله هشتم

در ادامه پنیر ماسکارپونه را به همراه زرده تخم مرغ و شکر به کاسه اضافه کرده و با همزن برقی تا زمانی که مواد پنیری یکدست شوند هم می زنیم. حالا ژلاتین را به همراه آب جوش درون یک کاسه کوچک می ریزیم.

مرحله نهم

در این مرحله ژلاتین را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ذرات ژلاتین کاملا حل شوند، سپس اجازه می دهیم از داغی بیفتد. حالا ژلاتین خنک شده را به کاسه حاوی مایه پنیری افزوده و مخلوط می کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله مایه پنیری را روی تارت ریخته و با لیسک روی آنرا کاملا صاف و یکدست می کنیم. در ادامه قالب را به مدت ۳ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا تارت کاملا خنک شده و مایه پنیری سفت شود.

مرحله یازدهم

پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کرده و تارت را از قالب جدا می کنیم. در نهایت تارت را درون ظرف مورد نظرمان می گذاریم و به دلخواه با اسلایس های میوه تزیین کرده و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 10 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.