طرز تهیه برشتوک نخودچی

طرز تهیه برشتوک نخودچی بدون قالب طرز تهیه برشتوک نخودچی با پیمانه طرز تهیه برشتوک نخودچی بدون شکلات طرز تهیه برشتوک نخودچی قالبی طرز تهیه برشتوک با قالب سیلیکونی طرز تهیه برشتوک رنگی طرز تهیه برشتوک نخودچی با تصویر طرز تهیه برشتوک لوزی

برشتوک نخودچی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و قدیمی ایرانی است که با مواد و رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه برشتوک نخودچی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برشتوک نخودچی
آرد نخودچی۱ لیوان
کره۱۰۰ گرم
پودر قند½ لیوان
پودر هل½ قاشق چایخوری
رنگ ژله ای قرمز۳ قطره

طرز تهیه برشتوک نخودچی

مرحله اول

برای تهیه برشتوک نخودچی خوشمزه در ابتدای کار آرد نخودچی را درون یک تابه مناسب الک می کنیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم گذاشته و آرد را به مدت ۱۰ دقیقه تفت می دهیم. مراقب باشید آرد نخودچی سریع می سوزد.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان کره را به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا کره و آرد با هم مخلوط شوند. در ادامه پودر قند را درون تابه الک می کنیم، سپس پودر هل را به همراه رنگ ژله ای به تابه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

زمانی که مواد کاملا ترکیب شد و رنگ گرفت، تابه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم کمی از دمای برشتوک کاسته شود. زمانی که برشتوک ولرم شد، مقداری از آنرا برداشته و درون قالب سیلیکونی می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا برشتوک را با دست به خوبی فشار می دهیم تا بین مواد برشتوک فاصله نیفتد، سپس حباب ایجاد نشود. در ادامه قالب را به مدت ۱ ساعت درون یخچال گذاشته و پس از این مدت به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 23 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.