طرز تهیه بابا غنوش

طرز تهیه بابا غنوش با رب انار طرز تهیه کشکه لبنانی طرز تهیه باباغنوش در بفرمایید شام طرز تهیه بابا غنوش شف طیبه طرز تهیه بابا غنوش با پودر کاکائو طرز تهیه مطبل طرز تهیه متبل بادمجان

بابا غنوش یکی از انواع غذاهای محبوب و پرطرفدار کشور لبنان است که با دستور پخت های گوناگونی طبخ می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بابا غنوش در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۳ عدد
ارده۳ قاشق‌ غذاخوری
سیر۳ حبه
آب‌ لیمو ترش۳ قاشق‌ غذاخوری
روغن‌ زیتون۲ قاشق‌ غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
 جعفری و اناربرای تزیین

طرز تهیه بابا غنوش

مرحله اول

برای تهیه بابا غنوش خوشمزه در ابتدای کار بادمجان ها را شسته و روی حرارت گاز یا ذغال کبابی می کنیم، سپس پوست شان را کاملا جدا می کنیم. حالا بادمجان ها را خرد کرده و درون یک کاسه نسبتا بزرگی می ریزیم

مرحله دوم

در ادامه بادمجان های کبابی را با گوشت کوب به خوبی می کوبیم تا کاملا له شوند، سپس سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و به کاسه می افزاییم. حالا مواد را به خوبی مخلوط کرده تا سیر به خورد بادمجان برود.

مرحله سوم

حالا ارده، روغن زیتون، آب لیمو ترش تازه را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه کرده و با قاشق به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود، سپس ظرف سرومان را انتخاب می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله بابا غنوش را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس مقداری جعفری خرد شده و دانه انار به عنوان تزیین روی آن می ریزیم. در نهایت بابا غنوش را به همراه نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.