طرز تهیه کره کدو حلوایی

طرز تهیه کره کدو حلوایی , دستور پخت کره کدو حلوایی

کره کدو حلوایی یکی از فراوده های کدو است که برای وعده صبحانه بسیار مناسب و سالم می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کره کدو حلوایی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پوره‌ی کدو۲ پیمانه
شیره‌ خرما¼ پیمانه
پودر دارچین۱ قاشق‌ چایخوری
پودر زنجبیل¼ قاشق‌ چایخوری
جوز هندی¼ قاشق‌ چایخوری
آب‌ لیمو ترش تازه۱ قاشق‌ غذاخوری

طرز تهیه کره کدو حلوایی

مرحله اول

برای تهیه کره کدو حلوایی خوشمزه در ابتدای کار یک سوم قابلمه را پر از آب کرده و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا جوش بیاید، سپس سبد بخار پز را روی قابلمه گذاشته و کدو حلوایی را با پوست به اندازه های درشت خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا کدوها را درون سبد می چینیم، سپس درب قابلمه را بسته و اجازه می دهیم کدوها کاملا پخته و نرم شوند. در ادامه گوشت کدوها را جدا کرده و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و به خوبی پوره می کنیم.

مرحله سوم

حالا شیره خرما را به همراه پودر دارچین، پودر زنجبیل، جوزهندی و آب لیمو ترش تازه به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط پوره کدو را به صورت مداوم هم می زنیم تا آب اضافی اش کاملا کشیده شود. زمانی که آب اضافی کره کدو تبخیر شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم کره کدو کاملا خنک شود.

مرحله پنجم

زمانی که کره کدو حلوایی کاملا خنک شد، آنرا درون یک ظرف درب دار می ریزیم، سپس درب آنرا محکم بسته و درون یخچال نگهداری می کنیم. در نهایت کره کدو را به همراه نان تازه و کره سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.