طرز تهیه لاهماجون

طرز تهیه لاهماجون بدون فر طرز تهیه لاهماجون با خمیر یوفکا طرز تهیه لاهماجون برای 4 نفر فیلم طرز تهیه لاهماجون طرز تهیه لاهماجون در تابه طرز تهیه لاهماجون عربی طرز تهیه لاهماجون با مرغ خمیر لاهماجون

لاهماجون یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محبوب خاورمیانه است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لاهماجون در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای خمیر
آب ولرم۱ لیوان
شیر ولرم¼ لیوان
روغن مایع¼ لیوان
آرد۴ لیوان
نمک½ قاشق مرباخوری
مواد لازم میانی
گوشت چرخ شده۲۵۰ گرم
فلفل چیلی۱ عدد
فلفل سبز۳ عدد
گوجه فرنگی۳ عدد
سیر۳ حبه
پیاز۱ عدد کوچک
پولبیبر۱ قاشق مرباخوری
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
نمک۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه لاهماجون

مرحله اول

برای تهیه لاهماجون خوشمزه در ابتدای کار خمیر را آماده می کنیم، برای این منظور آب ولرم را به همراه شیر ولرم ،روغن مایع و نمک درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله دوم

حالا آرد را کم کم به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا خمیری نرم و یکدست حاصل شود، سپس اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم. در ادامه از خمیر ۸ گلوله به اندازه های یکسان جدا کرده و چانه می گیریم.

مرحله سوم

در این مرحله روی چانه ها را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم تا آماده شدن مواد میانی استراحت کنند. حالا به سراغ درست کردن مواد میانی می رویم، برای این منظور فلفل سبز و فلفل چیلی را درون غذاساز می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا گوجه فرنگی ها را شسته و پس از جدا کردن پوست آن به صورت درشت خرد کرده و به همراه سیر، پیاز، رب گوجه فرنگی، فلفل سیاه، نمک و پولبیبر به غذاساز اضافه کرده و به خوبی میکس می کنیم تا مواد پوره شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را با مواد پوره شده مخلوط می کنیم، سپس به مدت ۲ دقیقه به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. حالا چانه های خمیر را روی سطح آرد پاشی شده قرار می دهیم.

مرحله ششم

در ادامه چانه ها را به کمک وردنه به صورت نازک باز می کنیم و مقداری از مواد میانی روی خمیر ریخته و کاملا پخش می کنیم. حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود.

مرحله هفتم

زمانی که تابه گرم شد، لاهماجون ها را درون تابه گذاشته و اجازه می دهیم نان کاملا پخته شود. توجه داشته باشید به دلیل نازک بودن خمیر مواد میانی کاملا پخته می شود. به دلخواه می توانید لاهماجون ها را درون فر درست کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.