طرز تهیه توپک سیب زمینی

طرز تهیه توپک سیب زمینی شکم پر طرز تهیه توپک سیب زمینی با سوسیس طرز تهیه توپک سیب زمینی ساده طرز تهیه توپک سیب زمینی بدون پنیر پیتزا طرز تهیه توپک سیب زمینی بدون پودر سوخاری طرز تهیه توپک سیب زمینی پنیری طرز تهیه توپک سیب زمینی رنگی طرز تهیه توپک سیب زمینی با ژامبون

توپک سیب زمینی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و بین المللی است که با رسپی و مواد گوناگونی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه توپک سیب زمینی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۵ عدد
پیاز۱ عدد
تخم مرغ۲ عدد
جعفری۳ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا۲ پیمانه
آرد سفیدبه مقدار کافی
پودرسوخاریبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و پودر سیربه مقدار کافی

طرز تهیه توپک سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه توپک سیب زمینی خوشمزه در ابتدای کار سیب زمینی ها را شسته و درون یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم و قابلمه را روی حرارت متوسط گذاشته، سپس اجازه می دهیم سیب‌ زمینی‌ ها مغز پخت شوند.

مرحله دوم

حالا جعفری را شسته و به صورت ریز ساطوری می کنیم، سپس پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش گرفته شود. زمانی که سیب زمینی ها پخته شدند از قابلمه خارج می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و به صورت ریز رنده می کنیم، سپس به همراه پیاز و جعفری درون یک کاسه مناسب می ریزیم. حالا مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر و یک عدد تخم مرغ را به کاسه می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا مواد را به خوبی ورز می دهیم تا ترکیب و یکدست شوند، سپس تخم مرغ باقی مانده را با چنگال به خوبی هم می زنیم تا از لختگی خارج شود. در ادامه از مواد توپک به اندازه یک گردو درشت جدا کرده و وسط آنرا گود می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری پنیر پیتزا درون توپک ها ریخته و جمع می کنیم، سپس آنها را به ترتیب درون آرد سفید، تخم مرغ و آرد سوخاری می غلطانیم تا آماده سرخ شدن شوند. حالا یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم می گذاریم.

مرحله ششم

در ادامه به اندازه ای که توپک ها درون آن غوطه ور بمانند به قابلمه روغن مایع می افزاییم، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در نهایت توپک ها را درون روغن انداخته و کاملا سرخ می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.