طرز تهیه کیک بستنی

طرز تهیه کیک بستنی با بیسکویت طرز تهیه کیک بستنی کافی شاپی طرز تهیه کیک بستنی وانیلی طرز تهیه کیک بستنی بدون فر طرز تهیه کیک بستنی لایه ای طرز تهیه کیک بستنی شکلاتی طرز تهیه کیک بستنی تصویری طرز تهیه کیک بستنی لیوانی

کیک بستنی یکی از انواع دسرهای بسیار خوشمزه و بین المللی است که طرفدارهای زیادی در خاورمیانه دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک بستنی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک پایه
آرد۲٫۵ پیمانه
شکر۲ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
پودر کاکائو۵۶ گرم
شیر۱ لیوان
سرکه۱ قاشق سوپخوری
جوش شیرین۲ قاشق چایخوری
روغن مایع½ پیمانه
وانیل۱ قاشق چایخوری
آب جوش۱ لیوان
پودر قهوه فوری۱ قاشق سوپخوری
مواد لازم برای بستنی
خامه قنادی۵۰۰ گرم
شیر عسلی۱ قوطی
مغز گردوبه مقدار کافی
شکلات چیپسیبه مقدار کافی

طرز تهیه کیک بستنی

مرحله اول

برای تهیه کیک بستنی به روش مجلسی در ابتدای کار بستنی خانگی را آماده می کنیم، برای این منظور خامه قنادی را از ۳۰ دقیقه قبل از یخچال خارج کرده و در دمای محیط قرار می دهیم تا کمی شل شود.

مرحله دوم

حالا خامه قنادی را درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا فرم بگیرد، سپس شیر عسلی را به کاسه اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا یکدست شود.

مرحله سوم

در ادامه مغز گردو خرد شده را به همراه شکلات چیپسی به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی هم می زنیم تا مخلوط شود. حالا درون قالب انتخاب شده برای کیک را با نایلون ضخیم می پوشانیم.

مرحله چهارم

حالا مایه بستنی را درون قالب ریخته و روی آنرا با لیسک کاملا صاف و یکدست می کنیم، سپس روی بستنی را با باقی مانده نایلون می پوشانیم و به مدت ۱ شب درون فریزر قرار می دهیم تا بستنی کاملا منجمد شود.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان بستنی را از قالب جدا کرده و مجددا درون فریزر قرار می دهیم تا آب نشود. حالا به سراغ درست کردن کیک پایه می رویم، برای این منظور فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس شیر را به همراه سرکه سفید مخلوط کرده و به مدت ۱۰ دقیقه اجازه می دهیم استراحت کند تا شیر بریده بریده شود. در ادامه زرده تخم مرغ را به همراه وانیل درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا روغن مایع را به کاسه اضافه کرده و با همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا بافت تخم مرغ ها از لختگی خارج شده و یکدست شوند. در ادامه باترمیلک را به کاسه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا مایه یکدست شود.

مرحله هشتم

در این مرحله آرد را به همراه پودر کاکائو، بیکینگ پودر و جوش شیرین درون الک ریخته و درون یک کاسه مناسب ۳ مرتبه الک میکنیم، سپس شکر را به کاسه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا ترکیب و تلفیق شوند.

مرحله نهم

در ادامه مخلوط تخم مرغ را به کاسه حاوی مواد خشک اضافه کرده و با همزن دستی به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. حالا آب جوش را با پودر قهوه فوری مخلوط می کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله قهوه فوری را به کاسه اضافه کرده و با سرعت العمل بالا هم می زنیم تا مایه کیک یکدست شود. حالا دو قالب هم‌ اندازه بستنی انتخاب کرده و مایه کیک را به اندازه مساوی درون آنها می ریزیم.

مرحله یازدهم

حالا دو قالب را چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک از بین بروند، سپس درون فر گذاشته و اجازه می دهیم به مدت ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شوند.

مرحله دوازدهم

پس از گذشت این زمان قالب ها را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم تا کاملا خنک شوند، سپس از قالب جدا می کنیم و یک لایه کیک درون ظرف مورد نظرمان می گذاریم. در ادامه بستنی را روی کیک پایه فیکس می کنیم.

مرحله سیزدهم

حالا لایه کیک دیگر را روی بستنی قرار می دهیم، سپس خامه قنادی را به همراه پودر کاکائو درون کاسه همزن برقی ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا خامه فرم بگیرد. در ادامه اطراف کیک را خامه کشی می کنیم.

مرحله چهاردهم

در این مرحله شکلات تخته ای را خرد کرده و به همراه خامه صبحانه روی بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود، سپس روی کیک را با سس گاناش و خامه قنادی به دلخواه تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.