طرز تهیه کوکو مرغ زعفرانی

طرز تهیه کوکو مرغ زعفرانی

کوکو مرغ زعفرانی، یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و لطیف دارد این کوکو خیلی راحت به روش‌های مختلف با مواد متنوعی درست می‌شود، کوکو مرغ زعفرانی را می‌توانید به عنوان یک غذای ساده و سریع یا یک پیش غذای مقوی سرو کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کوکو مرغ زعفرانی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای پخت مرغمقدار مواد
سینه مرغنصف ۱ سینه کامل
پیاز۱ عدد
برگ بو۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
زرد چوبهبه مقدار لازم
مواد لازم برای کوکو مرغ زعفرانیمقدار مواد
سیب زمینی متوسط۴ عدد
تخم مرغ۲ عدد
سیر۲ حبه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
پولبیبر و پاپریکابه مقدار لازم
جعفری خرد شده۲ قاشق غذا خوری
پیازچه خرد شده۲ قاشق غذا خوری
فلفل دلمه‌ای رنگینصف ۱ عدد
کنجد ( اختیاری)۱ قاشق غذا خوری
آرد سوخاری۲ قاشق غذا خوری
زعفران دم کرده غلیظ۲ قاشق غذا خوری
نعنا و ریحان و شوید تازه برای تزئینبه مقدار لازم
لیمو ترش تازه برش داده شده برای دورچین۱ عدد
گوجه فرنگی حلقه شده برای دورچین۲ عدد
خیار شور خرد شده برای دورچین۳ تا ۴ عدد

طرز تهیه کوکو مرغ زعفرانی

مرحله ۱: ریختن سینه مرغ با آب، ادویه‌ها، پیاز و برگ بو در قابلمه

ابتدا سینه مرغ را تمیز بشورید، داخل یک قابلمه قرار دهید، مقداری آب روی آن بگیرید، پیاز را پوست بگیرید، بشورید و داخل قابلمه بیندازید، ادویه‌ها را که شامل نمک، زردچوبه و فلفل سیاه است به مواد داخل قابلمه اضافه کنید، همچنین یک برگ بو را هم داخل قابلمه بیندازید.

مرحله ۲: پوست گرفتن سیب زمینی‌ها و قرار دادن آن‌ها در قابلمه مرغ

بعد از آن در قابلمه را ببندید، قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا سینه مرغ بپزد و کاملاً نرم شود، در این فاصله سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید، بشورید، بعد از این که مرغ تقریبا ۴۰ دقیقه در قابلمه پخت، در قابلمه را بردارید و سیب زمینی‌ها را به آن اضافه کنید.

مرحله ۳: پختن سیب زمینی‌ها و مرغ‌ها در قابلمه

سپس دوباره در قابلمه را ببندید، اجازه دهید تا سیب زمینی‌ها و مرغ‌ها خوب بپزند و بافت آنها کاملاً نرم شود، تقریباً بعد از ۴۰ تا ۵۰ دقیقه دیگر سیب زمینی‌ها و مرغ خوب پخته شده و آماده می‌شوند، بعد از این زمان قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله ۴: پوره کردن سیب زمینی‌ها و خرد کردن مرغ‌ها

بعد سیب زمینی‌ها را تا داغ هستند داخل یک ظرف بریزید، با گوشت دستی بکوبید تا کاملاً له و پوره شوند، سینه‌های مرغ را هم ابتدا ریش ریش کنید بعد کاملا ریز خرد کنید و روی سیب زمینی‌های پوره شده بریزید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند.

مرحله ۵: اضافه کردن تخم مرغ و خرد کردن پیازچه‌ها و جعفری‌ها

سپس اجازه دهید تا سیب زمینی‌ها و مرغ‌های خرد شده کاملا خنک شوند، بعد از آن تخم مرغ را بشکنید و به مخلوط مواد اضافه کنید، سپس پیازچه‌ها و جعفری‌ها را که از قبل تمیز شسته‌اید و خشک کرده‌اید، با یک چاقوی تیز در اندازه‌های ریز و کوچک خرد کنید.

مرحله ۶: اضافه کردن سبزی‌ها و فلفل دلمه خرد شده به مواد

بعد سبزی‌های خرد شده را به مخلوط مواد اضافه کنید، بعد از آن فلفل دلمه را تمیز بشورید، خشک کنید، به شکل نگینی و ریز خرد کنید، داخل مواد بریزید، با قاشق هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند سبزی‌های خرد شده و فلفل دلمه‌ها به طور یکسان در مواد پخش شود.

مرحله ۷: اضافه کردن سیر رنده شده و ادویه‌ها به مخلوط مواد

بعد از آن سیر را پوست بگیرید، با رنده ریز رنده کنید و به مخلوط مواد اضافه کنید، هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند، عطر و طعم سیر به خورد مواد برود، سپس ادویه‌ها را که شامل نمک، فلفل سیاه، پولبیبر و پاپریکا است به مقدار مناسب و با توجه ذائقه خودتان به مواد اضافه کنید.

مرحله ۸: اضافه کردن کنجد به مخلوط مواد

سپس ادویه‌ها را با مخلوط مواد هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند، عطر ادویه‌ها پخش شود و به خورد مخلوط مواد برود، سپس مقداری کنجد را به مواد داخل ظرف اضافه کنید، هم بزنید، با مواد مخلوط کنید تا کنجدها در همه قسمت‌های مخلوط پخش شود.

مرحله ۹: اضافه کردن آرد سوخاری به مخلوط مواد

بعد مقداری آرد سوخاری را به مخلوط مواد اضافه کنید، دوباره هم بزنید تا بافت مخلوط تشکیل شده منسجم‌تر شود، همه مواد را با دست حسابی ورز دهید تا بافت تشکیل شده کاملا یک دست و صاف شود، طوری که عطر و طعم همه مواد با هم مخلوط شود.

مرحله ۱۰: دم کردن زعفران و اضافه کردن آن به مخلوط مواد

سپس مقداری زعفران را در یک ظرف کوچک بریزید، کمی آب جوش به آن اضافه کنید و بگذارید تا زعفران دم بکشد و غلیظ شود، بعد از آن زعفران دم کرده را به مخلوط مواد اضافه کنید، هم بزنید تا رنگ، عطر و طعم زعفران به خورد مخلوط مواد برود.

مرحله ۱۱: ریختن روغن به مقدار مناسب در تابه و قرار دادن تابه روی حرارت

بعد از آن همه مواد را حسابی با هم مخلوط کنید تا بافت یک دستی تشکیل شود، سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید، تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود، مقدار روغن باید به اندازه‌ای باشد که کوکوها در آن غوطه ور شوند تا همه قسمت‌های آن‌ها به یک اندازه سرخ شود.

مرحله ۱۲: فرم دادن به مخلوط مواد و سرخ کردن کوکوها در روغن داغ

بعد مقداری از مواد کوکو را بردارید، با دست به آن فرم دهید و به شکل کوکو درآورید، سپس کوکوها را در تابه بریزید و با روغن داغ تفت دهید تا کاملا سرخ و طلایی رنگ شوند، همه کوکوها را در روغن داغ سرخ کنید و بعد آن‌ها را از تابه بیرون بیاورید.

مرحله ۱۳: تزئین کردن کوکو مرغ زعفرانی و خرد کردن گوجه و خیار شور

سپس کوکوها را در ظرف دیگری قرار دهید، بعد گوجه‌ها را تمیز بشورید، به شکل حلقه‌ای برش بزنید، خیارشورها را هم حلقه‌ای خرد کنید، بعد تعدادی کوکو مرغ زعفرانی را داخل ظرف مناسب سرو بچینید، با چند برگ نعنا، ریحان و شوید تازه تزئین کنید.

مرحله ۱۴: قرار دادن انواع دورچین در کنار ظرف سرو

بعد گوجه‌ها و خیارشورهای خرد شده را هم در کنار کوکوها بچینید، سپس یک لیمو ترش تازه را تمیز بشورید، به شکل حلقه‌ای برش بزنید و در کنار گوجه‌ها و خیارشورها قرار دهید، یک پیاز را هم به شکل حلقه‌ای برش بزنید و در کنار آنها بگذارید. در آخر کوکو مرغ زعفرانی را به عنوان یک غذای خوش طعم و پرطرفدار همراه با نان تازه، انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 7 فروردین 1403

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.