طرز تهیه سیب زمینی آلفردو

طرز تهیه سیب زمینی آلفردو

سیب زمینی آلفردو یکی از انواع پیش غذاهای خوشمزه، لذیذ و پرطرفدار است که خیلی راحت درست می‌شود، از این نوع سیب زمینی می‌توانید به عنوان یک میان وعده مقوی هم استفاده کنید، سیب زمینی سرخ شده با سس آلفردو طرفداران زیادی دارد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه سیب زمینی آلفردو در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازممقدار مواد
سیب زمینی متوسط۲ عدد
آب برای جوشاندن سیب زمینی‌هابه مقدار لازم
نمک برای جوشاندن سیب زمینی‌ها۱ قاشق غذا خوری
روغن زیتون یا روغن کنجدبه مقدار لازم
آویشن و پودر سیر۲/۱ قاشق چای خوری از هر کدام
پاپریکا۲/۱ قاشق چای خوری
مواد لازم برای سس آلفردومقدار مواد
قارچ اسلایس شده۱۰ عدد
کرهبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
شیرنصف استکان
خامه۳/۲ از یک پاکت ۲۰۰ گرمی
جوز هندیبه مقدار خیلی کم
پنیر پارمسان۱ قاشق غذا خوری
فلفل سبز تند یا شیرین پرک شده۱ عدد
پنیر پارمسان برای روی سسبه مقدار لازم

طرز تهیه سیب زمینی آلفردو

مرحله ۱: شستن و خرد کردن سیب زمینی‌ها و جوشاندن آب در قابلمه

ابتدا سیب زمینی‌ها را تمیز بشورید، خشک کنید بعد بدون این که پوست سیب زمینی‌ها را بگیرید هر کدام از آنها را به ۸ قسمت تقسیم کنید، سپس مقداری آب را داخل یک قابلمه بریزید، قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب شروع به جوشیدن کند.

مرحله ۲: جوشاندن سیب زمینی‌ها در آب جوش و آبکش کردن آن‌ها

سپس مقداری نمک را در آب جوش بریزید و با آن مخلوط کنید، بعد سیب زمینی‌ها را داخل قابلمه بریزید، اجازه دهید تا به مدت ۵ دقیقه در آب بجوشند، نیم پز شوند و بافت آنها کمی نرم شود، بعد از آن سیب زمینی‌ها را آبکش کنید و داخل یک ظرف بریزید.

مرحله ۳: اضافه کردن روغن زیتون یا روغن کنجد به سیب زمینی‌ها

وقتی که آب اضافی سیب زمینی‌ها رفت، سپس مقداری روغن زیتون روی آنها بریزید، به جای روغن زیتون می‌توانید از روغن کنجد استفاده کنید روغن را با سیب زمینی‌ها مخلوط کنید به طوری که سیب زمینی‌ها کاملاً آغشته به روغن زیتون یا کنجد شوند.

مرحله ۴: اضافه کردن ادویه‌ها به سیب زمینی‌ها و مخلوط کردن با آن‌ها

بعد ادویه‌ها را که شامل نمک، فلفل سیاه، آویشن، پودر سیر و پاپریکا است روی سیب زمینی‌ها بریزید، هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند و ادویه‌ها با همه سیب زمینی‌ها ترکیب شوند، سپس داخل سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید تا بعد از پخت سیب زمینی‌ها تمیز بماند.

مرحله ۵: ریختن سیب زمینی‌ها در سینی و قرار دادن آن‌ها در فر و پختن سیب زمینی‌ها

سپس سیب زمینی‌ها را داخل سینی فر بریزید و پخش کنید، بعد سینی را در فر که از یک ربع قبل کاملاً گرم شده است، قرار دهید، دمای فر را روی ۱۶۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید، اجازه دهید تا سیب زمینی‌ها به مدت ۳۰ دقیقه در فر کامل بپزند و نرم شوند.

مرحله ۶: شستن و برش دادن قارچ‌ها و قرار دادن تابه روی حرارت

در این فاصله برای درست کردن سس آلفردو قارچ‌ها را تمیز بشورید، خشک کنید، زدگی‌های آنها را جدا کنید، سپس قارچ‌ها را به شکل حلقه‌ای و ضخیم برش بزنید و کنار بگذارید، بعد تابه مناسب را روی حرارت متوسط قرار دهید تا کاملاً داغ شود.

مرحله ۷: ذوب کردن کره در تابه و تفت دادن قارچ‌ها در آن

بعد مقداری کره را در تابه بریزید و هم بزنید تا کره در تابه کاملاً ذوب شود، سپس قارچ‌ها را در تابه بریزید، حرارت را کمی زیاد کنید که قارچ‌ها آب نیندازند ، بعد آن‌ها را با کره ذوب شده تفت دهید مقداری هم نمک و فلفل سیاه روی قارچ‌ها بپاشید و با قارچ‌ها همزمان تفت دهید.

مرحله ۸: اضافه کردن شیر و خامه به قارچ‌ها و مخلوط کردن آن‌ها با هم

وقتی که قارچ‌ها خوب سرخ شدند و عطر ادویه‌ها پخش شد، مقداری شیر را در تابه بریزید، با قارچ‌ها مخلوط کنید، سپس مقداری خامه را هم به مواد داخل تابه اضافه کنید با قاشق هم بزنید تا همه مواد خوب با هم مخلوط شوند و بافت یک دستی تشکیل شود.

مرحله ۹: اضافه کردن جوز هندی به مواد داخل تابه

سپس اجازه دهید تا مخلوط مواد شروع به جوشیدن کند، چند دقیقه بجوشد، غلظت مواد کم کم زیاد شود وقتی که مخلوط تشکیل شده به غلظت مناسب رسید مقدار کمی جوز هندی را با رنده ریز رنده کنید، به مواد داخل تابه اضافه کنید و با آنها خوب مخلوط کنید.

مرحله ۱۰: اضافه کردن پنیر پارمسان به مخلوط مواد سس آلفردو

بعد مقداری پنیر پارمسان را به مواد داخل تابه اضافه کنید، هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند، پنیر به خورد مواد برود، سپس تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، بعد از این که سیب زمینی‌ها در فر خوب پختند و آماده شدند، سینی را از فر بیرون بیاورید.

مرحله ۱۱: ریختن سیب زمینی‌ها در ظرف سرو و اضافه کردن سس آلفردو به آن‌ها

بعد سیب زمینی‌های سرخ شده را داخل ظرف مناسب سرو بریزید، مقداری سس آلفردو را روی سیب زمینی‌ها پخته شده بریزید، چند فلفل سبز شیرین را تمیز بشورید، بعد آن ها را خشک کنید، به شکل حلقه‌ای و ریز برش دهید، روی سس آلفردو بریزید و پخش کنید.

مرحله ۱۲: تزئین کردن سیب زمینی آلفردو و سرو آن

سپس مقداری پنیر پارمسان روی سس آلفردو بریزید و آن را تزئین کنید، بعد از آن سیب زمینی آلفردو را به عنوان یک پیش غذای سالم و لذیذ یا یک میان وعده خوش طعم و پرطرفدار برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 9 فروردین 1403

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.