طرز تهیه دسر بهاری

طرز تهیه دسر بهاری

دسر بهاری یکی از انواع دسرهای خوشمزه، شیک و لذیذ است که خیلی راحت به روش‌های مختلف با میوه‌های متنوع درست می‌شود، این دسر خوش طعم و پرطرفدار را می‌توانید برای پذیرایی و مهمانی‌ها تهیه کنید و همراه با دیگر دسرهای شیک و جذاب سرو کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه دسر بهاری در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازممقدار مواد
هندوانه کوچک۱ عدد
موز۱ عدد
کیوی۱ عدد
پرتقال۱ عدد
توت فرنگی۶ عدد
آلو سبز۳ عدد
سیب۱ عدد
پودر ژله آلوورا۲ بسته
آب جوش برای مخلوط کردن با پودر ژله۲ لیوان
آب سرد برای مخلوط کردن با پودر ژله۱ لیوان

طرز تهیه دسر بهاری

مرحله ۱: برش دادن بخشی از هندوانه و خالی کردن داخل آن

ابتدا روی یک هندوانه کوچک یا متوسط با یک چاقوی تیز یک برش دایره‌ای بزنید و این قسمت را از هندوانه جدا کنید، قسمت جدا شده را نگه دارید و آن را دور نریزید، بعد به وسیله یک قاشق یا اسکوپ بستنی هندوانه را کاملا خالی کنید تا فقط پوست آن باقی بماند

مرحله ۲: انتخاب میوه‌های مناسب و خوش طعم

وقتی که داخل هندوانه کاملاً خالی شد، سپس با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان میوه‌های مطابق میل خودتان را انتخاب کنید و برش بزنید، بهتر است که از میوه‌های با طعم‌های متنوع و رنگ‌های جذاب برای درست کردن این دسر بهاری خوش طعم و شیک استفاده کنید.

مرحله ۳: خرد کردن موز و توت فرنگی‌ها

ابتدا موز را پوست بگیرید، به شکل حلقه‌ای برش بزنید و کنار بگذارید بعد از آن توت فرنگی‌ها را تمیز بشورید، خشک کنید به شکل حلقه‌ای برش بزنید و داخل یک ظرف بریزید، توت فرنگی علاوه بر طعم فوق العاده‌ای که دارد رنگ جذابی برای درست کردن این دسر دارد.

مرحله ۴: پوست گرفتن و خرد کردن کیوی و پرتقال

بعد کیوی‌ها را پوست بگیرید به شکل حلقه‌ای برش بزنید و کنار بگذارید، یک پرتقال را پوست بگیرید و با یک چاقوی تیز آن را به شکل حلقه‌ای برش بزنید و داخل یک ظرف بریزید، سپس آلو سبزها را که تمیز شسته‌اید و خشک کرده‌اید از وسط نصف کنید و هسته آن را جدا کنید.

مرحله ۵: خرد کردن آلو سبزها و استفاده از آن‌ها به مقدار مناسب

سپس آلو سبزها را در اندازه‌های کوچک خرد کنید مقدار استفاده از آلو سبزها باید کمتر از بقیه میوه‌ها باشد، آلو سبزها طعم ترشی دارند و خیلی زیاد نباید از آنها استفاده کنید، چون ممکن است طعم دسر را تغییر دهند و خراب کنند، بهتر است از آلو سبزهای ملس استفاده کنید.

مرحله ۶: خرد کردن سیب و مخلوط کردن همه میوه‌های خرد شده با هم

بعد از آن یک سیب را پوست بگیرید، به شکل حلقه‌ای یا در اندازه‌های کوچکتر برش بزنید و کنار بگذارید، بعد از این که همه میوه‌ها را برش دادید و آماده شدند، آنها را داخل یک ظرف بریزید، با هم کمی مخلوط کنید تا به طور یکسان با هم ترکیب شوند.

مرحله ۷: ریختن پودر ژله مناسب داخل ظرف

بعد از آن دو بسته پودر ژله آلوورا را داخل یک ظرف بریزید، به دلخواه و با سلیقه خودتان می‌توانید از ژله‌های طعم‌دار با رنگ‌های دیگر هم استفاده کنید، اما استفاده از ژله آلوورا باعث می‌شود که میوه‌های داخل دسر بهتر دیده شوند و ظاهر دسر جذاب‌تر شود.

مرحله ۸: اضافه کردن آب جوش به پودر ژله‌ای و مخلوط کردن آن‌ها با هم

بعد از آن آب جوش را به پودر ژله‌ها اضافه کنید، هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند و پودر ژله در آب جوش حل شود، برای این که بافت مخلوط ژله‌ای کاملاً شفاف و یکدست شود می‌توانید ظرف مخلوط ژله را به روش بن‌ماری روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید.

مرحله ۹: بن ماری کردن مخلوط ژله‌ای بعد اضافه کردن آب سرد به مخلوط ژله

وقتی که ذرات پودر ژله کاملاً حل شد، طوری که بافت شفاف و یکدستی تشکیل شد ظرف را از روی حرارت غیر مستقیم بردارید و کنار بگذارید تا کمی از حرارت اولیه آن کم شود بعد از آن مقداری آب سرد را به مخلوط ژله‌ای اضافه کنید، هم بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند.

مرحله ۱۰: ریختن میوه‌ها با طعم‌های متنوع داخل هندوانه

بعد از آن داخل هندوانه را با میوه‌های برش داده شده پر کنید، مقداری هندوانه را هم که با اسکوپ از داخل پوست هندوانه خارج کرده بودید همراه با میوه‌ها در هندوانه بریزید، دقت کنید که فضای داخل هندوانه را با همه میوه‌های برش داده شده کاملاً پر کنید.

مرحله ۱۱: اضافه کردن مخلوط ژله‌ای به میوه‌های داخل هندوانه و پر شدن کامل آن

سپس مخلوط ژله‌ای را که آماده کرده‌اید در هندوانه بریزید تا هندوانه کاملاً پر شود و فواصل بین میوه‌ها با مخلوط ژله‌ای پر شود، بعد قسمتی از هندوانه را که جدا کرده بودید روی آن قرار دهید، جای آن را محکم کنید که میوه‌ها از داخل هندوانه بیرون نریزند.

مرحله ۱۲: قرار دادن هندوانه داخل فریزر و گرفتن مخلوط مواد داخل آن

سپس هندوانه را به شکلی داخل فریزر قرار دهید که قسمت سوراخ آن به سمت بالا قرار بگیرد، تا میوه‌ها و مخلوط ژله‌ای از آن بیرون نریزند، اجازه دهید تا هندوانه به مدت ۱۲ ساعت داخل یخچال بماند و خوب خودش را بگیرد و بافت آن کاملا منسجم شود.

مرحله ۱۳: برش دادن هندوانه و چیرن داخل ظرف مناسب سرو

بعد از آن هندوانه را از وسط نصف کنید، بعد هر قسمت را به شکل و اندازه دلخواه برش دهید و داخل ظرف مناسب سرو قرار دهید، علاوه بر این می‌توانید به وسیله یک قاشق مخلوط مواد داخل هندوانه را در ظرف مناسب بریزید، بعد به این صورت دسر را سرو کنید. در آخر دسر بهاری را به عنوان یکی از دسرهای شیک، خوش طعم و پرطرفدار برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 10 فروردین 1403

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.