طرز تهیه میلک شیک استوایی

طرز تهیه میلک شیک استوایی

میلک شیک استوایی یکی از انواع نوشیدنی‌های خوشمزه، پرطرفدار و دلچسب است که خیلی راحت و سریع آماده می‌شود، این نوشیدنی مقوی برای پذیرایی و مهمانی‌ها بسیار مناسب و شیک است، میلک شیک استوایی را می‌توانید با انواع میوه‌های استوایی درست کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه میلک شیک استوایی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازممقدار مواد
پاپایا۱ عدد نیم کیلویی
مغز پسته تازه۴ قاشق غذا خوری
بستنی وانیلی لیوانی۲ عدد
بستنی انبه‌ای لیوانی۱ عدد
موز۱ عدد
شیر۳/۱ استکان
یخ ( اختیاری)به مقدار دلخواه
پاپایا خرد شده برای تزئینبه مقدار لازم
مغز پسته تازه برای تزئینبه مقدار لازم

طرز تهیه میلک شیک استوایی

مرحله ۱: خرد کردن پاپایا و جدا کردن مغز پسته‌های تازه

ابتدا میوه پاپایا را از وسط نصف کنید، هسته‌های داخل آن را جدا کنید، بعد پوست میوه را بگیرید، پاپایا‌ها را در اندازه‌های کوچک برش بزنید، داخل یک ظرف بریزید و کنار بگذارید، سپس مقداری پسته تازه را پوست بگیرید، مغز آنها را جدا کنید و در ظرفی کنار بگذارید.

مرحله ۲: ریختن برش‌های پاپایا و مغز پسته‌ها در مخلوط کن یا میکسر

بعد برش‌های پاپایا را داخل مخلوط کن بریزید، یک موز را پوست بگیرید، در اندازه‌های کوچک‌تر برش بزنید، روی میوه‌های پاپایا در مخلوط کن بریزید، سپس مغز پسته‌های تازه را هم به مواد داخل مخلوط کن اضافه کنید، با سلیقه خودتان می‌توانید مقدار پسته‌ها را بیشتر بریزید.

مرحله ۳: اضافه کردن شیر و بستنی وانیلی به مخلوط مواد و میکس کردن آن‌ها

بعد مقداری شیر را در مخلوط کن روی میوه‌ها بریزید و همه آنها را با هم میکس کنید تا بافت یکدستی تشکیل شود، همه مواد باید خوب با هم مخلوط شوند تا عطر و طعم آنها به خورد هم برود، بعد در مخلوط کن را باز کنید و مقداری بستنی وانیلی روی مواد داخل مخلوط کن بریزید.

مرحله ۴: اضافه کردن بستنی انبه و چند قالب یخ به مخلوط مواد و میکس کردن آن‌ها

سپس مقداری بستنی انبه داخل مخلوط کن روی مواد بریزید با توجه به سلیقه‌ای خودتان می‌توانید چند قالب یخ کوچک را هم به مواد داخل مخلوط کن یا میکسر اضافه کنید، دوباره همه مواد را با هم میکس کنید تا بستنی‌ها و بقیه مواد خوب با هم مخلوط شوند.

مرحله ۵: ریختن میلک شیک استوایی در لیوان مناسب سرو

وقتی که همه مواد کاملاً با هم ترکیب شدند و بافت یک دستی تشکیل شد، مخلوط کن را خاموش کنید و میلک شیک استوایی را داخل لیوان مناسب سرو بریزید، سپس چند برش از میوه پاپایا را که در اندازه‌های کوچک خرد کرده‌اید روی لیوان سرو بریزید.

مرحله ۶: تزیین کردن میلک شیک استوایی و سرو آن

بعد مقداری مغز پسته تازه را هم روی لیوان سرو بریزید و آن را تزئین کنید، برای تزئین میلک شیک شکلاتی می‌توانید طبق سلیقه و به دلخواه خودتان عمل کنید، در آخر این نوشیدنی خوش طعم، مقوی و پرطرفدار را برای پذیرایی و مهمانی‌ها سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 8 فروردین 1403

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.