طرز تهیه شکلات خرمایی

طرز تهیه شکلات خرمایی

اینجا در سایت آموزشی در نهایت، می‌خواهیم با شما طرز تهیه‌ای خاص و خوشمزه را به اشتراک بگذاریم که نه تنها سلامتی شما را تضمین می‌کند بلکه لذت بخش هم هست. این دستور، شکلات خرمایی است که با ترکیبی از خرما، گردو، بادام، و طعم‌دهنده‌های دیگر تهیه می‌شود. این شکلات خانگی، گزینه‌ای عالی برای تنقلات سالم و انرژی‌بخش در طول روز محسوب می‌شود. برای افرادی که به دنبال یک دسر سالم و در عین حال خوشمزه هستند، این شکلات خرمایی می‌تواند انتخابی ایده‌آل باشد. با ما همراه باشید تا گام به گام در تهیه این شکلات خوش طعم و آسان همراه شما باشیم.

برای طرز تهیه شکلات خرمایی، ابتدا خرماها را هسته‌گیری کرده و به همراه گردو، بادام، پودر نارگیل، دارچین، و کره بادام زمینی یا ارده در غذاساز میکس می کنیم، سپس به شکل توپک درآمده و در تاپینگ دلخواه می غلطانیم. این توپک‌ها پس از استراحت در یخچال، آماده سرو هستند و تا چند هفته قابل نگهداری می‌باشند.

مواد لازممقدار
بادام۵۰ گرم
پودر نارگیل۲۰ گرم
خرما۴۰۰ گرم
پودر دارچین۱/۲ قاشق چایخوری
کره بادام زمینی یا ارده۱ قاشق غذاخوری
گردو۵۰ گرم
آب یا گلاب۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه شکلات خرمایی

مرحله ۱: آماده‌سازی خرماها

ابتدا خرماها را از یخچال خارج کنید تا به دمای اتاق برسند، سپس با دقت هسته‌های آن‌ها را خارج کرده و خرماها را به قطعات کوچکتر برای میکس کردن راحت‌تر تقسیم کنید. این کار باعث می‌شود تا خرماها بهتر با سایر مواد ترکیب شوند و مخلوط نهایی یکدست‌تری داشته باشید.

مرحله ۲: آماده‌سازی مغزیجات

گردو و بادام را به خوبی خرد کنید. اندازه خرد شدگی به سلیقه شخصی شما بستگی دارد، اما پیشنهاد می‌شود که آن‌ها را نه خیلی ریز و نه خیلی درشت خرد کنید تا بافت نهایی شکلات‌ها هم به خوبی حس شود.

مرحله ۳: میکس مواد

خرماهای خرد شده را به همراه گردو، بادام، پودر نارگیل، دارچین و کره بادام زمینی یا ارده در یک غذاساز بریزید. مواد را تا زمانی که به خوبی با هم ترکیب شده و مخلوطی خمیری حاصل شود میکس کنید.

مرحله ۴: فرم دادن به توپک‌ها

از مخلوط به دست آمده به اندازه یک قاشق غذاخوری برداشته و در کف دست خود گرد کنید تا توپک‌هایی با اندازه یکنواخت ایجاد شود. در صورتی که خمیر حاصل به دست‌هایتان می‌چسبد، می‌توانید دست‌هایتان را با کمی گلاب خیس کنید تا فرآیند فرم دادن به توپک‌ها آسان‌تر شود.

مرحله ۵: آغشته کردن به تاپینگ

توپک‌های فرم داده شده را در تاپینگ دلخواه خود بغلتانید. این تاپینگ می‌تواند پودر نارگیل، گردو یا بادام خرد شده، یا حتی پودر کاکائو باشد. این کار باعث می‌شود طعم و بافت شکلات‌های شما غنی‌تر شود.

مرحله ۶: استراحت شکلات‌ها

توپک‌های آماده شده را در یک سینی فر که با کاغذ روغنی پوشیده شده است قرار دهید، سپس سینی را در یخچال بگذارید تا توپک‌ها برای حداقل یک ساعت خود را بگیرند و سفت شوند.

مرحله ۷: نگهداری

پس از اینکه شکلات‌ها به اندازه کافی در یخچال استراحت کردند و سفت شدند، آن‌ها را در یک ظرف درب‌دار قرار دهید. این شکلات‌های خرمایی می‌توانند تا چند هفته در یخچال نگهداری شوند بدون اینکه طعم یا بافت خود را از دست بدهند.

مرحله ۸: سرو کردن

پس از سفت شدن کامل شکلات‌ها، آن‌ها آماده سرو هستند. شما می‌توانید این شکلات‌های خوشمزه و سالم را به عنوان میان وعده یا دسر در مهمانی‌ها و گردهمایی‌های خود سرو کنید و از تعریف و تمجید مهمانان لذت ببرید.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 15 اسفند 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.