طرز تهیه رسپیری نسکافه و شکلات

طرز تهیه رسپیری نسکافه و شکلات

امروز می‌خواهیم دستور طرز تهیه رسپیری نسکافه و شکلات را در سایت آموزشی در نهایت با شما به اشتراک بگذاریم. این دستور پخت، گام به گام شما را همراهی می‌کند تا بتوانید طعمی دلپذیر و خاطره‌انگیز را در خانه تجربه کنید. پس بیایید با هم این سفر طعمی را آغاز کنیم.

برای طرز تهیه رسپیری نسکافه و شکلات، ابتدا نسکافه و آب جوش را مخلوط کرده و کنار می‌گذاریم، سپس کره و پودرقند را با همزن زده تا سبک و پوک شوند. نسکافه خنک شده، نشاسته ذرت و پودر کاکائو را اضافه کرده و هم می‌زنیم. آرد را به دو مرحله اضافه کرده و خمیری نرم و لطیف تهیه می‌کنیم. خمیر را در قیف ماسوره‌دار ریخته، روی کاغذ روغنی پایپ می‌کنیم، با بادام یا شکلات تزئین کرده و در فر ۱۷۵ درجه به مدت ۱۵ دقیقه می‌پزیم.

مواد لازممقدار
نشاسته ذرت۵۰ گرم
آرد قنادی۲۵۰ گرم
پودرقند۸۰ گرم
وانیل۱/۴ قاشق چایخوری
کره یا روغن مایع۲۵۰ گرم
نسکافه۱ قاشق غذاخوری
آب جوش۱ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه رسپیری نسکافه و شکلات

مرحله ۱: مخلوط کردن نسکافه و آب جوش

ابتدا نسکافه و آب جوش را در یک کاسه کوچک با هم ترکیب کنید تا کاملاً حل شوند. این مخلوط را کنار بگذارید تا خنک شود. این ترکیب بعداً برای افزودن عطر و طعم نسکافه به خمیر کاربرد دارد.

مرحله ۲: هم زدن کره و پودرقند

کره و پودرقند را در یک کاسه بزرگ قرار دهید و با استفاده از همزن برقی، آن‌ها را خوب با هم مخلوط کنید تا مخلوطی سبک و پوک به دست آید. مهم است که حین هم زدن چند بار دور کاسه را با لیسک دورگیری کنید تا تمام مواد به خوبی با هم ترکیب شوند.

مرحله ۳: اضافه کردن نسکافه خنک شده

نسکافه خنک شده را به مخلوط کره و پودرقند اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا کاملاً یکدست شود.

مرحله ۴: افزودن نشاسته ذرت و پودرکاکائو

نشاسته ذرت و پودر کاکائو را به مخلوط فوق اضافه کرده و دوباره هم بزنید تا ترکیبات به خوبی با هم مخلوط شوند.

مرحله ۵: اضافه کردن آرد

دو سوم از مقدار آرد مورد نیاز را به مخلوط اضافه کنید و با استفاده از یک قاشق چوبی یا لیسک، مواد را به آرامی هم بزنید، سپس مابقی آرد را کم‌کم اضافه کرده و هم بزنید تا خمیری نرم و لطیف حاصل شود که به دست نچسبد.

مرحله ۶: شکل دادن به شیرینی‌ها

خمیر را داخل یک قیف ماسوره‌دار بریزید و با فاصله روی سینی فر که کاغذ روغنی انداخته‌اید، پایپ کنید. این کار باعث می‌شود شیرینی‌های شما شکل زیبا و یکدستی داشته باشند.

مرحله ۷: اضافه کردن تزئینات

روی هر کدام از شیرینی‌ها می‌توانید یک دانه بادام پرک یا چند تکه شکلات چیپسی بگذارید تا زیبایی و طعم آن‌ها دوچندان شود.

مرحله ۸: پخت

سینی را در فر از قبل گرم‌شده با دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد به مدت تقریبی ۱۵ دقیقه قرار دهید. نیاز است فقط زیر شیرینی‌ها کمی طلایی شود.

مرحله ۹: انتخاب‌های اختیاری

برای ایجاد تنوع در طعم، می‌توانید پودر کاکائو را حذف کنید تا شیرینی‌ها رنگ نسکافه‌ای بگیرند یا برای زعفرانی کردن خمیر، یک و نیم قاشق غذاخوری زعفران غلیظ دم کرده به آن اضافه کنید.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 23 اسفند 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.