طرز تهیه مینی کوکی ساندویچی

طرز تهیه مینی کوکی ساندویچی

طرز تهیه مینی کوکی ساندویچی یکی از این دستورهای خاص و فوق‌العاده ای است که می‌خواهیم در «سایت آموزشی در نهایت» به شما معرفی کنیم. این دستور، نه تنها برای مناسبت‌های خاص بلکه برای لحظات شیرین روزمره نیز مناسب است.

برای طرز تهیه مینی کوکی ساندویچی، ابتدا با مخلوط کردن کره، پودر قند، تخم مرغ، وانیل، نشاسته ذرت، بکینگ پودر، روغن مایع و آرد شروع می‌کنیم تا خمیری نرم و لطیف به دست آید، سپس از خمیر گلوله‌های کوچکی شکل داده، روی کاغذ روغنی قرار داده و با فشار دادن چنگال، سطح آن‌ها را شیاردار می‌کنیم. کوکی‌ها را در فر گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه می‌پزیم. پس از خنک شدن، بین دو کوکی مقداری مربای دلخواه قرار داده و لبه‌های آن‌ها را در پودر نارگیل می‌غلتانیم تا مینی کوکی‌های ساندویچی خوشمزه و زیبایی داشته باشیم.

مواد لازممقدار
آرد قنادی۶۰۰ گرم
پودر قند۹۰ گرم
کره ی هم دمای محیط۲۵۰ گرم
روغن مایع۱۰۰ میلی‌لیتر
تخم مرغ۱ عدد
نشاسته ذرت۱ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
وانیل شکری۱ بسته
مربای دلخواهبه مقدار کافی
پودر نارگیلبه مقدار کافی

طرز تهیه مینی کوکی ساندویچی

مرحله ۱: آماده‌سازی خمیر

ابتدا کره هم دمای محیط و پودرقند الک شده را درون یک کاسه بزرگ ریخته و با همزن دستی یا برقی به خوبی مخلوط کنید تا کاملاً یکدست و نرم شود، سپس تخم مرغ و وانیل شکری را اضافه کرده و مجدداً هم بزنید تا ترکیبی صاف و یکنواخت حاصل شود. در این مرحله، نشاسته ذرت و بکینگ پودر را نیز به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد کاملاً با هم ترکیب شوند.

مرحله ۲: اضافه کردن روغن و آرد

پس از اینکه مخلوط به خوبی یکدست شد، روغن مایع را به آرامی اضافه کنید و هم زمان هم بزنید تا مایع و خمیر به خوبی با هم ترکیب شوند. حالا ۲/۳ میزان آرد قنادی را کم کم به مخلوط اضافه کرده و هم بزنید. مهم است که آرد را به تدریج اضافه کنید تا بافت خمیر به درستی حفظ شود.

مرحله ۳: تنظیم بافت خمیر

آرد را به آرامی اضافه کنید تا جایی که خمیر به دست نچسبد و نرم و لطیف باقی بماند. ممکن است نیازی به استفاده از تمام آرد موجود نباشد؛ مهم این است که خمیر به نقطه‌ای برسد که قابل شکل دادن باشد ولی بیش از حد سفت نشود.

مرحله ۴: شکل دادن به کوکی‌ها

از خمیر آماده شده، گلوله‌های کوچکی به اندازه یک گردو جدا کنید، سپس هر گلوله را روی کاغذ روغنی پهن شده در سینی فر قرار دهید. با پشت یک چنگال، سطح هر کوکی را کمی فشار دهید تا شیارهای ظریفی روی آن‌ها ایجاد شود و کمی تخت شوند.

مرحله ۵: پخت کوکی‌ها

فر را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. سینی حاوی کوکی‌ها را در فر قرار دهید و به مدت تقریبی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزید یا تا زمانی که کوکی‌ها کمی طلایی رنگ شوند.

مرحله ۶: خنک کردن کوکی‌ها

پس از پخت، کوکی‌ها را از فر خارج کرده و اجازه دهید برای مدتی روی توری سرد شوند. این مرحله بسیار مهم است زیرا کوکی‌ها در این زمان به بافت نهایی خود می‌رسند.

مرحله ۷: آماده‌سازی مربا

مربای دلخواه خود را انتخاب کنید و در صورت تمایل، آن را با کمک یک بلندر یا غذاساز به صورت کاملاً یکدست درآورید. این کار باعث می‌شود مربا به راحتی بین دو کوکی قرار گیرد و بافتی نرم و دلپذیر ایجاد کند.

مرحله ۸: پر کردن کوکی‌ها با مربا

پس از اینکه کوکی‌ها کاملاً خنک شدند، مقداری از مربای آماده شده را بر روی یک کوکی قرار دهید و یک کوکی دیگر را روی آن قرار دهید تا شکل ساندویچی به خود بگیرد. مقدار مربا باید به اندازه‌ای باشد که کمی از لبه‌ها بیرون بزند.

مرحله ۹: تزئین کوکی‌ها

در نهایت، لبه‌های کوکی‌های ساندویچی را به آرامی در پودر نارگیل بغلتانید تا به خوبی به آن‌ها بچسبد. این کار بافتی ترد و طعمی دلپذیر به کوکی‌ها اضافه می‌کند و ظاهری زیبا و جذاب به آن‌ها می‌بخشد.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 25 اسفند 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.