طرز تهیه کباب کوبیده مرغ ساده

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ با دنبه فیلم طرز تهیه کوبیده مرغ طرز تهیه کباب کوبیده مرغ تابه ای طرز تهیه انواع کباب مرغ طرز تهیه کباب کوبیده مرغ و بادمجان طرز تهیه کباب کوبیده مرغ در فر کباب مرغ ساده طرز سیخ گرفتن کباب کوبیده مرغ

کباب کوبیده مرغ یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که که می توانیم آنرا جایگزین کباب کوبیده با گوشت قرمز کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب کوبیده مرغ ساده در ادامه  با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه و ران مرغ۶۰۰ گرم
پیاز۱۵۰ گرم
دنبه یا کره۷۰ گرم
فلفل دلمه ای رنگی۱ عدد
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ ساده

مرحله اول

برای تهیه کباب کوبیده مرغ خوشمزه ابتدای کار سینه و ران مرغ را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و در کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه دنبه گوسفندی را درون چرخ گوشت می ریزیم.

مرحله دوم

حالا دنبه را درون کاسه چرخ می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس پیاز را به صورت ریز رنده می کنیم و آب پباز را می گیریم، سپس به مخلوط گوشت مرغ اضافه می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای رنگی را می شوییم.

مرحله سوم

در این مرحله فلفل دلمه ای را روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز ساطوری می کنیم. در ادامه زعفران دم کرده غلیظ را به همراه فلفل سیاه و نمک به مخلوط گوشت مرغ اضافه می کنیم و خوب ورز می دهیم.

مرحله چهارم

حالا درب ظرف را می بندیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال استراحت کند. در ادامه مایه کوبیده را از یخچال خارج می کنیم، سپس با دست خیس که کوبیده به دست نچسبد به سیخ می کشیم.

مرحله پنجم

در این مرحله ذغال ها را به صورت یکدست روشن می کنیم. در ادامه کره و زعفران را مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم کره ذوب شود. در ادامه سیخ ها را روی منقل می چینیم و اجازه می دهیم کوبیده مرغ کاملا مغز پخت شود.

مرحله ششم

توجه داشته باشید ابتدای پخت تند تند با باد بزن باد می زنیم و سیخ ها را سریع پشت و رو می کنیم وقتی گوشت تغییر رنگ داد و خودش را گرفت باد زدن را متوقف می کنیم و اجازه می دهیم کوبیده مغز پخت شود.

مرحله هفتم

در نهایت از مخلوط کره و زعفران در حین پخت با برس روی کوبیده می مالیم تا در پایان پخت، کباب کوبیده خوشرنگ تر و آبدارتر شود. در ادامه این کوبیده خوشمزه را درون ظرف مورد نظر بگذارید و با دور چین گوجه کبابی، ریحان و لیمو ترش سرو کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 11 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.