طرز تهیه روغن دنبه بی بو

طرز تهیه روغن دنبه دکتر خیر اندیش طرز تهیه روغن دنبه بی بو طرز تهیه روغن دنبه بدون بو نی نی سایت طرز تهیه روغن دنبه دکتر تبریزیان طرز تهیه روغن دنبه بدون بو دکتر خیراندیش طرز تهیه روغن دنبه بدون بو با شیر طرز تهیه روغن دنبه به روش ابن سینا طرز تهیه روغن دنبه با ماست

روغن دنبه یکی از انواع روغن های محبوب حیوانی است که در تهیه انواع غذا و شیرینی استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه روغن دنبه بی بو در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم روغن دنبه
دنبه۱ کیلو گرم
ماست۱ فنجان
سرکه سفید۱ فنجان
سیب یا به۱ عدد
پیاز۱ عدد
چوب دارچین و هلبه مقدار کافی
نمک، برگ بو یا سیربه مقدار کافی

طرز تهیه روغن دنبه بی بو

مرحله اول

برای تهیه روغن حیوانی بی بو ابتدای کار دنبه را تمیز می شوییم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و چرخ می کنیم یا می توانیم با چاقو و یا قیچی به صورت ریز خرد کنیم. برای بهتر برش خوردن دنبه با چاقو، می توانیم آن را مدتی درون فریزر قرار دهیم.

مرحله دوم

حالا دنبه های خرد شده را مجددا می شویم، سپس درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی شان خارج شود. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس دنبه های خرد شده را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله ماست را برای رنگ بهتر و سرکه سفید را برای رفع بوی بد دنبه به قابلمه حاوی دنبه اضافه می کنیم. در ادامه درون یک توری چوب دارچین، هل و برگ بو یا سیر را قرار می دهیم، سپس درون قابلمه می گذاریم.

مرحله چهارم

حالا پیاز و سیب یا به را به ۴ قسمت تقسیم می کنیم، سپس درون قابلمه قرار می دهیم و اجازه می دهیم با حرارت ملایم روغن بندازد. توجه داشته باشید از ابتدای کار حرارت باید بسیار ملایم باشد، چون با حرارت زیاد روغن می سوزد.

مرحله پنجم

در این مرحله وقتی دنبه ها به طور کامل سرخ شده و روغن انداختند، آنرا درون یک آبکش که زیر آن یک کاسه باشد می ریزیم تا روغن از تفاله دنبه ها جدا شود. در ادامه اجازه می دهیم روغن کمی خنک شود.

مرحله ششم

حالا یک پارچه نخی روی یک کاسه مناسب قرار می دهیم، سپس روغن دنبه را درون پارچه می ریزیم تا صاف و یکدست شود. در نهایت روغن حیوانی را درون یک شیشه درب دار می ریزیم  و درون یخچال نگهداری می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 14 آذر 1400
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.