طرز تهیه چیپس ذرت

طرز تهیه چیپس ذرت طرز تهیه چیپس خانگی با آرد گندم چیپس ذرتی طرز تهیه چیپس مکزیکی

چیپس ذرت یکی از انواع چیپس های خوشمزه و ساده بین المللی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیپس ذرت در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم چیپس ذرت
آرد ذرت۱ لیوان
آرد گندم½ لیوان
نمک۱ قاشق مربا خوری
زردچوبه۱ قاشق چایخوری
پاپریکا۱ قاشق چایخوری
سبزیجات معطر۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع۳ قاشق غذاخوری
آب ولرمبه مقدار کافی

طرز تهیه چیپس ذرت

مرحله اول

برای تهیه چیپس ذرت خوشمزه و ترد ابتدای کار یک کاسه مناسب و جادار انتخاب می کنیم، سپس آرد ذرت را به همراه آرد گندم درون کاسه اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله دوم

حالا زردچوبه را به همراه پاپریکا و نمک به مخلوط آرد ذرت اضافه می کنیم، مجددا مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند. در ادامه سبزیجات معطر خشک (پونه کوهی و شوید خشک) را به کاسه حاوی مخلوط آرد ذرت اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله روغن مایع را به مخلوط آرد ذرت اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم. در ادامه تا جایی که خمیری نرم و لطیف درست شود که به دست نچسبد آب ولرم را کم کم به مخلوط آرد اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

حالا خمیر را با دست به مدت ۵ دقیقه ورز می دهیم. توجه داشته باشید خمیر نباید سفت یا خیلی نرم باشد. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کند.

مرحله پنجم

در این مرحله پس از گذشت این زمان خمیر را روی سطح کار قرار می دهیم، سپس خمیر را به ۲ قسمت تقسیم می کنیم و هر قسمت را به ۸ قسمت برش می زنیم. در ادامه خمیر ها را در دست به صورت گردو گرد می کنیم.

مرحله ششم

حالا هر قسمت خمیر را بین ۲ لایه نایلون فریزر قرار می دهیم، سپس با یک بشقاب تخت به آن فشار می دهیم تا پهن و نازک شود. در ادامه با پیتزا بر خمیر را به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم، سپس با چنگال روی آن را سوراخ می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس تا اندازه ای که چیپس ها درون آن شناور بماند روغن می ریزیم. در ادامه برش های خمیر را درون تابه قرار می دهیم و اجازه می دهیم سرخ شود.

مرحله هشتم

در نهایت وقتی یک سمت چیپس سرخ شد، بر می گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر هم سرخ شود. در آخر چیپس ها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان کشیده شود. در پایان با سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 18 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.