طرز تهیه شیرینی ناپلئونی

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی مرحله به مرحله با عکس فیلم طرز تهیه شیرینی ناپلئونی طرز تهیه شیرینی ناپلئونی مجلسی طرز تهیه شیرینی ناپلئونی بازاری طرز تهیه شیرینی ناپلئونی بدون خمیر هزارلا طرز تهیه شیرینی ناپلئونی کوکپد طرز تهیه شیرینی ناپلئونی بدون فر طرز تهیه شیرینی ناپلئونی اپارات

شیرینی ناپلئونی یکی از انواع شیرینی های قدیمی و بسیار خوشمزه ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی ناپلئونی در ادامه با سایت در نهایت همراه باشید.

مواد لازم شیرینی ناپلئونی
خمیر هزارلا۲ بسته
پودر قند۲ قاشق غذاخوری
پودر پستهبه مقدار کافی
خامه۴۰۰ گرم
شکر۴ قاشق غذاخوری
پودر سفت کننده۲ قاشق غذاخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری
گلاب۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی ناپلئونی مجلسی ابتدای کار حرارت بالا و پایین فر را روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه درون سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله دوم

حالا خمیر هزار لا را به ۲ قسمت تقسیم می کنیم و درون سینی فر قرار می دهیم، سپس سینی را درون فر می گذاریم و اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بماند تا روی آن پف کند و ترد شود.

مرحله سوم

در این مرحله پس از گذشت این زمان خمیر را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم خمیر کاملا خنک شود. در ادامه با چنگال روی خمیر را که ترد است خرد می کنیم، سپس درون یک کاسه می مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا پودر قند را درون الک می ریزم و روی خرده خمیر ها الک می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شود. در ادامه خامه میانی شیرینی را درست می کنیم، برای این منظور ابتدا یک کاسه مناسب استیل انتخاب می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله کاسه و دسته های همزن را درون فریزر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون فریز بمانند به این منظور که این کار در فرم گرفتن خامه نقش موثری دارد. در ادامه پس از گذشت این زمان کاسه را از فریزر خارج می کنیم.

مرحله ششم

حالا پس از گذشت این زمان دسته های همزن برقی را از فریزر خارج می کنیم و خامه را به همراه شکر، پودر سفت کننده، وانیل و گلاب درون کاسه می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی خامه را هم می زنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله به مخلوط کرده خامه ادامه می دهیم تا خامه فرم بگیرد. در ادامه خامه را درون یخچال قرار می دهیم تا سفت شود، سپس یک لایه خمیر هزار لا را روی سطح کار قرار می دهیم و روی آنرا با خامه فرم گرفته می پوشانیم.

مرحله هشتم

حالا یک لایه خمیر روی خامه قرار می دهیم و مجددا روی خمیر را با خامه می پوشانیم و این مراحل را به ترتیب انجام می دهیم تا خمیر تمام شود. در ادامه شیرینی را به اندازه دلخواه برش می زنیم و اطراف آن را با خامه کاور می کنیم.

مرحله نهم

در نهایت مقداری از مخلوط پودر قند و خرده خمیر را روی شیرینی ها می ریزیم و به مدت ۵ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا شیرینی ها آماده شوند. در نهایت شیرینی ها را از یخچال خارج کرده و با پودر پسته تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 14 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.