طرز تهیه فرنی بستنی

طرز تهیه فرنی بستنی با آرد برنج طرز تهیه فرنی بستنی بدون ژلاتین فرنی بستنی قالبی فرنی بستنی ساده فرنی بستنی نی نی سایت طرزتهیه ی فرنی بستنی فرنی بستنی سه رنگ

فرنی بستنی یکیک از انواع دسرهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فرنی بستنی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم فرنی بستنی
شیر۲ لیوان
بستنی وانیلی۱ لیوان
نشاسته ذرت یا آرد برنج۶ قاشق غذاخوری
شکر۴ تا ۶ قاشق غذاخوری
وانیل¼ قاشق چایخوری
گلاب۱ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه (اختیاری)۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه فرنی بستنی

مرحله اول

برای تهیه فرنی بستنی خوشمزه ابتدا یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس شیر را به آن اضافه می کنیم. در ادامه چند قاشق از شیر را با نشاسته ذرت یا آرد برنج مخلوط می کنیم و مجددا درون قابلمه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا بستنی وانیلی را به همراه شکر درون قابلمه حاوی شیر می ریزیم، سپس به صورت مداوم هم می زنیم تا فرنی به غلظت مطلوب برسد. در ادامه وانیل را به همراه گلاب و خامه صبحانه درون فرنی اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله سوم

زمانی که بافت مواد ترکیب و یکدست شد، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس ۳ کاسه جداگانه انتخاب می کنیم. در ادامه فرنی را به ۳ قسمت مساوی تقسیم می کنیم و درون کاسه ها می ریزیم. حالا درون یک کاسه کوچک پودر کاکائو می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله ۱ قاشق غذاخوری آب به پودر کاکائو اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و به یکی از قسمت های مایه فرنی اضافه می کنیم، سپس مجددا مخلوط می کنیم تا کاکائو و فرنی با هم ترکیب شوند و فرنی تغییر رنگ دهد.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید فرنی را هر ۱ دقیقه یک بار هم بزنید تا رویه نبندد. در ادامه زعفران دم کرده را به قسمت دیگر فرنی اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا زعفران درون مایه فرنی پخش شود، سپس مایه فرنی تغییر رنگ بدهد.

مرحله ششم

یکی از قسمت های فرنی را سفید نگه می داریم. در ادامه قالب مناسب برای سرو را انتخاب می کنیم، ابتدا مایه کاکائویی را می ریزیم، سپس اجازه می دهیم رویه ببندد و مایه سفید را به آرامی روی مایه قهوه ای رنگ می ریزیم.

مرحله هفتم

در نهایت زمانی که مایه سفید رویه گرفت، مایه زرد رنگ را به عنوان لایه آخر می ریزیم و روی آن را با گل محمدی و پودر پسته تزئین می کنیم. در آخر فرنی بستنی را به مدت ۳ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا خنک شود. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 6 دی 1400
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.