طرز تهیه پنکیک موز

طرز تهیه پنکیک موز و گردو طرز تهیه پنکیک موزی بدون شیر طرز تهیه پنکیک موز رژیمی طرز تهیه پنکیک موز با ماست طرز تهیه پنکیک موز شکلاتی

پنکیک موز یا موزی یکی از انواع صبحانه های ساده و خوشمزه بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنکیک موز در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم پنکیک موز
آرد۲ پیمانه
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
جوش شیرین۱ قاشق چایخوری
نمک¼ قاشق چایخوری
تخم مرغ۲ عدد
موز۲ عدد
وانیل¼ قاشق چایخوری
روغن مایع یا کره۴ قاشق غذاخوری
شکر۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
مواد لازم باترمیلک
شیر۲ پیمانه
سرکه سفید۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه پنکیک موز

مرحله اول

برای تهیه پنکیک موز خوشمزه ابتدا از ۳۰ دقیقه قبل شیر را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم با دمای محیط هماهنگ شود. در ادامه باترمیلک را درست می کنیم.

مرحله دوم

برای این منظور سرکه سفید را به شیر هم دمای محیط اضافه می کنیم و بدون هم زدن اجازه می دهیم شیر در دمای محیط بماند تا بریده شده و باترمیلک درست شود. در ادامه درون یک کاسه مناسب آرد را اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله بکینگ پودر را به همراه نمک و جوش شیرین به آرد اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم. پس از گذشت ۳۰ دقیقه زمانی که شیر بریده شد، باترمیلک را درون بلندر می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا پوست موز را جدا می کنیم، سپس موز را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم و درون بلندر می ریزیم و مخلوط می کنیم. در ادامه درون یک کاسه جداگانه تخم مرغ را اضافه می کنیم، سپس وانیل را به همراه شکر به آن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله با همزن برقی مخلوط تخم مرغ را به مدت ۲ دقیقه هم می زنیم تا مواد سفید و کشد دار شود، سپس روغن مایع را اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن، مواد را ترکیب می کنیم. حالا باترمیلک را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله ششم

سپس با دور تند همزن برقی مواد را در حد مخلوط شدن ترکیب می کنیم. در ادامه مخلوط باترمیلک را درون کاسه حاوی مخلوط آرد اضافه می کنیم و با دور کند همزن برقی مواد را به مدت ۲۰ ثانیه در حد ترکیب شدن هم می زنیم.

مرحله هفتم

حالا مایه پنکیک را به مدت ۳۰ دقیقه در فضای آشپز خانه قرار داده و اجازه می دهیم استراحت کند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس با برس درون آنرا با مقداری روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله هشتم

در نهایت مقداری از مایه پنکیک را درون تابه می ریزیم و اجازه می دهیم سطح پنکیک کاملا حباب بزند، سپس بر می گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر نیز طلایی و پخته شود. در آخر این پنکیک خوشمزه را به همراه عسل و چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 8 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.