طرز تهیه شیرینی چوروس

طرز تهیه چوروس سوران طرز تهیه چوروس ساده فیلم طرز تهیه شیرینی چوروس طرز تهیه شیرینی چوروس به خانه برمیگردیم آپارات شیرینی چوروس تاریخچه شیرینی چوروس طرز تهیه چوروس بدون کره طرز تهیه چوروس در فر

شیرینی چوروس یکی از انواع شیرینی های محبوب در کشور اسپانیا است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی چوروس در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم شیرینی چوروس
آرد۱ پیمانه
شکر۱ قاشق غذاخوری
آب سرد۱ لیوان
نمکنوک قاشق مربا خوری
تخم مرغ۲ عدد
کره۸۰ گرم
پودر دارچین و شکربه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی چوروس

مرحله اول

برای تهیه شیرینی چوروس خوشمزه ابتدا کار یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس کره را به همراه آب سرد و شکر درون قابلمه می ریزیم و مخلوط می کنیم تا کره و ذرات شکر درون آب حل شوند.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم مخلوط آب و کره روی حرارت ملایم بماند تا از اطراف قابلمه ریز جوش بزند. در ادامه آرد را درون یک کاسه مناسب ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس زمانی که اطراف قابلمه ریز جوش زد آرد الک شده را اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط آرد و کره را به صورت مداوم هم می زنیم تا آرد همانند حلوا درون قابلمه جمع شود. در ادامه خمیر چوروس را از روی حرارت بر می داریم، سپس اجازه می دهیم در فضای آشپزخانه کاملا خنک شود.

مرحله چهارم

حالا زمانی که خمیر خنک شد، تخم مرغ را به همراه نمک درون خمیر اضافه می کنیم، سپس با دست خوب ورز می دهیم تا خمیری لطیف و چسبناک درست شود. در ادامه خمیر چوروس را درون قیف ماسوره ای با سر ماسوره ستاره می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس تا اندازه ای که چوروس ها شناور بمانند روغن مایع می ریزیم. در ادامه اجازه می دهیم روغن کاملا گرم شود، سپس چوروس ها به اندازه ۱۰ سانتی متر درون روغن پایپ می کنیم.

مرحله ششم

حالا قیچی را با روغن چرب می کنیم، سپس شیرینی ها را به اندازه ۱۰ سانتی متر کات می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم شیرینی ها درون روغن بمانند تا کاملا مغز پخت و سرخ شوند، سپس روی دستمال حوله ای قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم روغن اضافی شیرینی ها گرفته شود. توجه داشته باشید حرارت باید متوسط باشد به این دلیل که حرارت کم باعث می شود شیرینی ها نرم شوند و حرارت زیاد باعث می شود داخل شیرینی ها مغز پخت نشود.

مرحله هشتم

حالا درون یک ظرف مناسب به مساوات شکر و پودر دارچین می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم و شیرینی های چوروس را درون مخلوط شکر و پودر دارچین می غلطانیم تا مخلوط شکر شیرینی ها را پوشش بدهد.

مرحله نهم

در نهایت تمام شیرینی های چوروس را درون مخلوط شکر و پودر دارچین می غلطانیم و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در آخر به دلخواه می توانید شیرینی ها را به همراه سس شکلات یا نوتلا سرو کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 20 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.