طرز تهیه املت اسپانیایی

املت اسپانیایی , طرز تهیه املت اسپانیایی , دستور پخت املت اسپانیایی با سیب زمینی

املت اسپانیایی یکی از انواع صبحانه های خوشمزه کافه ای است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه املت اسپانیایی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
تخم مرغ۳ عدد
قارچ۸ عدد
کره۲۵ گرم
فلفل سبز۱ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
گوجه فرنگی متوسط۲ عدد
ژامبون گوشت یا مرغ۶ ورق
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه املت اسپانیایی

مرحله اول

برای تهیه املت اسپانیایی خوشمزه و ساده ابتدای کار قارچ را می شوییم، سپس به صورت ورقه ای اسلایس می کنیم. در ادامه فلفل سبز و فلفل دلمه ای را می شوییم، سپس فلفل سبز را به اندازه یک بند انگشت خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا دانه های درون فلفل دلمه ای را خارج می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی را می شوییم، سپس پوست آن را به طور کامل جدا می کنیم و به اندازه و فرم دلخواه خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه ورقه های ژامبون را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم.

مرحله چهارم

حالا درون سینی فر را با مقداری کره چرب می کنیم، سپس قارچ، فلفل دلمه ای، ژامبون، فلفل سبز و گوجه فرنگی به صورت پخش درون سینی می ریزیم، سپس به مقدار دلخواه نمک و فلفل سیاه روی آنها می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله درون یک کاسه مناسب تخم مرغ را اضافه می کنیم، سپس با چنگال هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود، سپس تخم مرغ را درون سینی فر روی مواد املت می ریزیم و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

حالا سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه املت درون فر بماند تا بپزد. در نبود فر، ابتدا یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس کره را درون آن اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم کره ذوب شود، سپس قارچ را درون تابه می ریزیم و با حرارت زیاد تفت می دهیم تا آب اضافی قارچ کشیده شود. در ادامه فلفل دلمه ای را به همراه فلفل سبز درون تابه می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی فلفل دلمه ای گرفته شود. در ادامه گوجه فرنگی را به مخلوط سبزیجات اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم و ژامبون ها را اضافه می کنیم و پس از تفت دادن نمک و فلفل سیاه می ریزیم.

مرحله نهم

در این مرحله مواد املت را مخلوط می کنیم، سپس تخم مرغ را درون یک کاسه جداگانه هم می زنیم تا از لختگی خارج شود، سپس درون تابه می ریزیم و درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم املت خودش را بگیرد.

مرحله دهم

حالا زمانی که یک طرف املت کاملا سرخ شد، املت را بر می گردانیم، سپس اجازه می دهیم ظرف دیگر نیز کاملا سرخ شود. توجه داشته باشید در زمان پخت املت اسپانیایی باید درب تابه کاملا بسته باشد.

مرحله یازدهم

در نهایت پس از گذشت ۷ تا ۱۰ دقیقه املت را از فر خارج می کنیم، سپس املت را از سینی خارج می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در اخر این املت خوشمزه را به همراه نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 18 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.