طرز تهیه مربای بالنگ

فیلم طرز تهیه مربای بالنگ طرز تهیه مربای بالنگ با آهک طرز تهیه مربای بالنگ تازه بدون آهک طرز تهیه مربای بالنگ بدون آهک طرز تهیه مربای بادرنگ گیلانی طرز تهیه مربای بالنگ با پوست مربای بالنگ رزا منتظمی طرز تهیه مربای بالنگ خشک

مربا بالنگ یکی از صبحانه های بسیار محبوب در میان ایرانیان است که معمولا به همراه کره یا خامه سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای بالنگ در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم مربای بالنگ
بالنگ۶۰۰ گرم
شکر۴۰۰ گرم
آب۱ و ¼ پیمانه
جوهر لیمو¼ قاشق چایخوری
هل۳ عدد
خلال پسته یا گردو یا بادامبه مقدارکافی
غنچه گل محمدی ۴ عدد

طرز تهیه مربای بالنگ

مرحله اول

برای تهیه مربای بالنگ سنتی خوشمزه ابتدای کار بالنگ ها را می شوییم، سپس با دستمال خشک می کنیم. در ادامه پوست زرد روی بالنگ را به طور کامل جدا کرده، سپس قسمت های سفید رنگ آنرا جدا کرده و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

حالا قسمت های سفید رنگ بالنگ را به صورت مکعبی یکسان خرد می کنیم. توجه داشته باشید به دلیل بافت لطیف بالنگ، اگر آنرا به صورت ریز خرد کنیم، درون شربت له می شود. برای شکیل تر شدن مربا می توانیم به جای خرد کردن بالنگ از انواع کاتر استفاده کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله بالنگ ها را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را تا نیمه از آب پر می کنیم. حالا قابلمه را روی حرارت قرار داده و  اجازه می دهیم بالنگ ها به مدت ۵ تا ۶ دقیقه درون آب جوش بمانند، سپس آبکشی می کنیم.

مرحله چهارم

این عمل را ۳ بار تکرار می کنیم تا تلخی بالنگ ها به طور کامل گرفته شود. حالا بالنگ ها را درون یک قابلمه می ریزیم، سپس تا ۲ بند انگشت بالاتر از سطح بالنگ ها آب می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۲۴ ساعت درون آب سرد بمانند.

مرحله پنجم

طی این ۲۴ ساعت ۴ بار آب آنها را عوض می کنیم. پس از گذشت این زمان شربت مربا را درست می کنیم، برای این منظور آب را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم شکر به طور کامل درون آب حل شود، سپس جوهر لیمو را درون شربت می ریزیم و اجازه می دهیم شربت به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی حرارت ملایم بماند تا به آرامی بجوشد و حالتی کشدار پیدا کند.

مرحله هفتم

پس از اینکه شربت به غلظت مناسب رسید، هل را به همراه غنچه گل به قابلمه اضافه می کنیم، سپس بالنگ ها را آبکشی کرده و به قابلمه می افزاییم. در ادامه اجازه می دهیم بالنگ ها به مدت ۱۰ دقیقه با حرارت ملایم بجوشند تا شفاف شوند.

مرحله هشتم

پس از اینکه بالنگ ها به طور کامل شفاف شدند و شربت را جذب کردند، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم مربا در دمای محیط خنک شود. در نهایت مربا را درون یک شیشه مناسب می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 23 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.