طرز تهیه جوجه کباب لاری

طرز تهیه جوجه کباب لاری طرز تهیه جوجه کباب ماستی

جوجه کباب لاری یا ماستی از کباب های قدیمی و اصلی ایرانی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جوجه کباب لاری در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۶۰۰ گرم
ماست چکیده۱ پیمانه
تخم گشنیز۱ قاشق چایخوری
پیاز۲ عدد
روغن مایع۴ قاشق غذاخوری
پاپریکا½ قاشق چایخوری
آب لیمو ترش۳ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه جوجه کباب لاری

مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب لاری به روش رستورانی ابتدای کار سینه مرغ را به صورت تکه های یکسان خرد می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و به صورت خلالی درشت خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز خلالی را درون کاسه حاوی گوشت مرغ اضافه می کنیم، سپس روغن مایع را به همراه ماست چکیده به آن اضافه می کنیم و چند دقیقه با دست گوشت مرغ را به خوبی ماساژ می دهیم تا مواد طعم دهنده جذب آن شوند.

مرحله سوم

حالا آب لیمو ترش تازه را به همراه پاپریکا، تخم گشنیز، نمک و فلفل سیاه به سینه مرغ مزه دار شده اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۶ ساعت درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله اجازه می دهیم گوشت مرغ درون یخچال بماند تا مزه دار شود. در ادامه پس از گذشت این زمان مرغ مزه دار شده را از یخچال خارج می کنیم، سپس سیخ های چوبی را به مدت ۱۰ دقیقه درون آب قرار می دهیم.

مرحله پنجم

حالا پس از گذشت این زمان سینه های مرغ را به سیخ می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم روغن کاملا گرم شود.

مرحله ششم

در نهایت سیخ های چوبی را درون تابه قرار می دهیم، سپس دو طرف جوجه ها را به صورت یکدست سرخ می کنیم. در آخر جوجه ها را در ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه پلو زعفرانی و گوجه فرنگی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 24 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.