طرز تهیه خورش قیمه بادمجان

طرز تهیه خورش قیمه بادمجان مجلسی طرز تهیه خورش قیمه بادمجان رزا منتظمی طرز تهیه خورش قیمه بادمجان با مرغ طرز تهیه خورش قیمه بادمجان برای 6 نفر طرز تهیه خورش قیمه بادمجان تصویری طرز تهیه خورش بادمجان تصویری طرز تهیه خورش قیمه بادمجان با گوشت چرخ کرده طرز تهیه قیمه بادمجان برای دو نفر

خورشت قیمه بادمجان یکی از خورش های سنتی و قدیمی ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش قیمه بادمجان در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی۴۰۰ گرم
لپه۱ پیمانه
پیاز درشت۲ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
آب لیمو ترش تازهبه مقدار کافی
گلاب۱ قاشق چایخوری
بادمجان۴ عدد
گوجه فرنگی۴ عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و چوب دارچینبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش قیمه بادمجان

مرحله اول

برای تهیه خورشت قیمه بادمجان مجلسی در ابتدای کار لپه را می شوییم تا گرد و غبارش شسته شود، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم و کاسه را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس اجازه می دهیم لپه به مدت ۲ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

حالا پس از گذشت این زمان گوشت را به صورت تکه های مکعبی خرد می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت خلالی نارک خرد می کنیم. در ادامه درون یک قابلمه مناسب مقداری روغن مایع می ریزیم، سپس روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز خلالی را به قابلمه اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه گوشت خورشتی را درون قابلمه حاوی پیاز می ریزیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت کاملا تغییر رنگ بدهد.

مرحله چهارم

حالا چوب دارچین را به همراه زردچوبه و فلفل سیاه به گوشت اضافه می کنیم، سپس کمی تفت می دهیم. در ادامه لپه را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود، سپس لپه را به همراه رب گوجه فرنگی به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین برود، سپس رنگ آن باز شود. در ادامه ۴ تا ۵ لیوان آب جوش روی مواد می ریزیم، سپس درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم خورش به مدت ۴ تا ۵ ساعت بپزد.

مرحله ششم

حالا بادمجان ها را می شوییم، سپس پوست آن ها را به همراه کلاهک شان جدا می کنیم و به صورت ورقه ای برش می زنیم. در ادامه گوجه فرنگی را می شوییم و به ۲ قسمت تقسیم می کنیم، سپس مقداری روغن درون یک تابه مناسب می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله تابه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس بادمجان ها را به همراه گوجه فرنگی درون تابه قرار می دهیم و کاملا سرخ می کنیم. در ادامه زمانی که بادمجان و گوجه فرنگی کاملا سرخ شدند حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله هشتم

حالا روی بادمجان و گوجه فرنگی مقداری فلفل سیاه و پودر دارچین می ریزیم، سپس ۳۰ دقیقه آخر پخت خورش نمک، آب لیمو ترش تازه و زعفران را به خورش اضافه می کنیم. در ادامه خورش را مخلوط می کنیم و بادمجان و گوجه فرنگی را کنار خورش قرار می دهیم.

مرحله نهم

در این مرحله ۵ دقیقه آخر پخت گلاب را به خورش اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم. پس از گذشت این زمان خورش را از روی حرارت بر می داریم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه پلو زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 5 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.