طرز تهیه پاچینی مرغ

فیلم طرز تهیه پاچینی مرغ طرز تهیه پاچینی کتف و بال پاچینی مرغ با برنج طرز تهیه پاچینی شیرازی عکس پاچینی مرغ طرز تهیه پاچینی بال مرغ طرز تهیه پاچینی فست فودی طرز تهیه پاچین مرغ بدون فر

پاچینی مرغ یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه بین المللی است که با گوشت مرغ درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاچینی مرغ در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کتف مرغ۵۰۰ گرم
پیاز درشت۱ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
تخم مرغ۲ عدد
آردبه مقدار کافی
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
روغن مایعبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمزبه مقدار کافی
پودر پاپریکا، پودر آویشن و پودر سیربه مقدار کافی

طرز تهیه پاچینی مرغ

مرحله اول

برای تهیه پاچینی مرغ مجلسی ابتدای کار گوشت کتف ها مرغ را از یک سمت از استخوان جدا می کنیم و به سمت ابتدای آنها بر می گردانیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت خلالی درشت خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا پیاز را درون یک کاسه می ریزیم، سپس مقداری نمک به پیاز اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند تا پیاز آب بیندازد. در ادامه زعفران دم کرده را به کتف مرغ اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم کتف مرغ به مدت ۱۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کند. در ادامه نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر پاپریکا و پودر سیر را به کتف مرغ اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

حالا فلفل دلمه ای را می شوییم، سپس دانه های آن را خارج می کنیم و به صورت نواری خرد می کنیم. در ادامه یک لایه پیاز درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس نصف فلفل دلمه ای را روی پیاز ها می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله کتف مرغ ها را روی فلفل دلمه ای می چینیم، سپس باقی مانده پیاز و فلفل دلمه ای را روی کتف مرغ می ریزیم، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال استراحت کند.

مرحله ششم

حالا پس از گذشت این زمان کتف های مرغ مزه دار شده را از یخچال خارج می کنیم. در ادامه تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با کمک چنگال هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود.

مرحله هفتم

در این مرحله آرد را به همراه پودر پاپریکا و پودر آویشن درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و تا اندازه ای که کتف های مرغ درون آن شناور بماند روغن می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا کتف های مرغ ابتدا درون تخم مرغ می بریم، سپس خاج می کنیم و درون مخلوط آرد فرو می بریم تا کتف مرغ به آرد کاملا آغشته شود. در ادامه مجددا کتف مرغ را درون تخم مرغ فرو می بریم، سپس درون مخلوط آرد می بریم.

مرحله نهم

در نهایت پاچینی مرغ را درون روغن داغ قرار می دهیم، سپس کاملا سرخ می کنیم و اجازه می دهیم کتف های مرغ کاملا مغز پخت شوند. در آخرکتف ها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان کشیده شود. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 15 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.