طرز تهیه خورش قیمه بوشهری

طرز تهیه خورش قیمه بوشهری , دستور پخت خورش قیمه بوشهری

خورش قیمه بوشهری یکی از انواع رسپی های سنتی خورش قیمه است که با ظاهری متفاوت طبخ می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش قیمه بوشهری در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی۳۰۰ گرم
لپه۲۰۰ گرم
پیاز۳ عدد
سیب زمینی متوسط۳ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
پودر لیمو عمانی۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
 ادویه خورشتی و زیرهبه مقدار کافی
نمک، زردچوبه، فلفل قرمز و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش قیمه بوشهری

مرحله اول

برای تهیه خورش قیمه بوشهری خوشمزه ابتدای کار پوست یک عدد پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت خلالی نازک خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا مقداری روغن مایع درون قابلمه می ریزیم، سپس بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه گوشت را به قابلمه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند.

مرحله سوم

در این مرحله ادویه خورشتی را به همراه زیره، زردچوبه، فلفل قرمز و فلفل سیاه به گوشت اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا عطر ادویه ها آزاد شود. در ادامه لپه را می شوییم تا گرد و غبارش شسته شود.

مرحله چهارم

حالا لپه را به گوشت اضافه می کنیم، سپس کمی تفت می دهیم تا بوی خامی لپه گرفته شود. در ادامه پوست سیب زمینی را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت دلخواه خرد می کنیم و درون قابلمه می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله تا اندازه ای که روی مواد را بگیرد آب اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم مخلوط گوشت به مدت ۲ تا ۳ ساعت روی حرارت بماند تا کاملا بپزد. در ادامه پس از گذشت این زمان گوشت را از مواد جدا می کنیم.

مرحله ششم

حالا گوشت را ریش ریش می کنیم. در ادامه مخلوط لپه و سیب زمینی را با گوشتکوب برقی میکس می کنیم تا پوره شوند. در ادامه پوست باقی مانده پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت ریز رنده می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم، سپس بلافاصله پیاز را درون آن می ریزیم و تفت می دهیم تا پیاز طلایی و سرخ شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را به پیاز اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا رب گوجه فرنگی را تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود، سپس رنگ باز کند. در ادامه قیمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس رب گوجه فرنگی را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم و اجازه می دهیم ۱۰ دقیقه روی حرارت بماند.

مرحله نهم

در این مرحله گوشت ریش ریش شده را به همراه زعفران دم کرده و نمک به قیمه اضافه می کنیم، سپس به صورت مداوم هم می زنیم تا کش دار شود. در ادامه پودر لیمو عمانی را به عنوان چاشنی درون قیمه می ریزیم.

مرحله دهم

در نهایت قیمه را هم می زنیم تا پودر لیمو عمانی درون آن مخلوط شود، سپس از روی حرارت بر می داریم. در ادامه خورش را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه برنج زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 14 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.