طرز تهیه کوکی لاهیجان

طرز تهیه کوکی لاهیجان با پیمانه طرز تهیه کوکی لاهیجان تصویری طرز تهیه کوکی لاهیجان بدون فر کوکی لاهیجان نوشین

کوکی لاهیجان یکی از انواع کوکی های سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی لاهیجان در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کوکی لاهیجان
روغن جامد یا کره۷۵ گرم
پودر قند۱۰۰ گرم
روغن مایع۲۵ گرم
تخم مرغ کوچک۲ عدد
وانیل⅛ پیمانه
ماست یا شیر¼ پیمانه
بکینگ پودر½ قاشق چایخوری
پودر کاکائو۲ تا ۴ قاشق چایخوری
آرد۲ پیمانه
مغز گردو½ پیمانه
کشمش پلویی۵۰ گرم
نمک۱ پنس

طرز تهیه کوکی لاهیجان

مرحله اول

برای تهیه کوکی لاهیجان ساده در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم مواد با دمای محیط به طور کامل هماهنگ شوند.

مرحله دوم

حالا کشمش پلویی را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مقداری آب روی آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۲ تا ۳ دقیقه درون آب بماند تا خیس بخورد. در ادامه کشمش را می شوییم و درون آبکش می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله کشمش را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش کشیده و کاملا خشک شود. در ادامه پودر قند را درون الک می ریزیم، سپس درون یک کاسه مناسب الک می کنیم.

مرحله چهارم

حالا روغن جامد یا کره را به پودر قند اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا کاملا روشن و خامه ای شود. در ادامه روغن مایع را به مخلوط کره اضافه می کنیم و مجددا به مدت ۲ دقیقه هم می زنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله تخم مرغ ها را دانه دانه به مخلوط کره اضافه می کنیم. در ادامه همراه تخم مرغ آخر وانیل را اضافه می کنیم و با همزن برقی به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم. در ادامه ماست را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله ششم

حالا پودر کاکائو را به همراه بکینگ پودر به ماست اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه مخلوط ماست و بکینگ پودر را به مخلوط پودر قند اضافه می کنیم و به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله آرد را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه آرد را کنترل شده به مخلوط پودر قند اضافه می کنیم، سپس ورز می دهیم، زمانی که خمیری مطلوب حاصل شد اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم.

مرحله هشتم

حالا مغز گردو را با چاقو به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به همراه کشمش درون خمیر کوکی اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

مرحله نهم

در این مرحله اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیر کلوچه را درون قیف یک بار مصرف می ریزیم، سپس به اندازه و فرم دلخواه روی سینی فر پایپ می کنیم.

مرحله دهم

حالا سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کوکی ها به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه کاملا بپزند. در ادامه کوکی ها را از فر خارج می کنیم و پس از سرد شدن به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 19 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.