طرز تهیه شیر برنج

طرز تهیه شیر برنج مجلسی برای 10 نفر طرز تهیه شیر برنج مجلسی طرز تهیه شیر برنج برای 6 نفر طرز تهیه شیر برنج دونفره طرز تهیه شیر برنج برای ۲۰ نفر طرز تهیه شیر برنج برای ۴ نفر طرز تهیه شیر برنج اهوازی طرز تهیه شیر برنج ساده بدون خامه

شیر برنج یکی از انواع غذاهای ساده و قدیمی ایرانی است که امروزه با رسپی های مجلسی تری نسبت به گذشته درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیر برنج در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۱ پیمانه
شکر۲ پیمانه
پودر هل½ قاشق مرباخوری
خلال پسته۲ قاشق غذاخوری
خلال بادام۱ قاشق غذاخوری
شیر۴ و نیم لیتر
نمک¼ قاشق چایخوری
گلاببه مقدار کافی

طرز تهیه شیر برنج

مرحله اول

برای تهیه شیر برنج مجلسی در ابتدای کار برنج را می شوییم، سپس به همراه کمی نمک درون یک کاسه مناسب می ریزیم و روی آن آب اضافه می کنیم و اجازه می دهیم برنج به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

حالا پس از گذشت این زمان برنج را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه برنج را به همراه شیر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و گلاب را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم برنج کاملا بپزد و له شود. در ادامه زمانی که برنج کاملا نرم و شکفته شد خلال بادام را به همراه پودر هل و شکر درون شیر برنج می ریزیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا شکر درون شیر برنج حل شود.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید شیر برنج را به صورت مداوم و بدون وقفه هم بزنید، به دلیل آن که شیر برنج سریع ته می گیرد. در ادامه زمانی که شیر به خورد برنج رفت و شیر برنج به غلظت مورد نظرمان رسید حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله پنجم

در نهایت شیر برنج را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس بسته به سلیقه مقداری خلال پسته و پودر گل محمدی به عنوان تزئین روی آن می ریزیم و به عنوان دسر یا پیش غذا سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 23 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.