طرز تهیه رولت سیب زمینی

طرز تهیه رولت سیب زمینی شکم پر طرز تهیه رولت سیب زمینی بدون فر طرز تهیه رولت سیب زمینی با مرغ طرز تهیه رولت سیب زمینی با پنیر رولت سیب زمینی با سوسیس فیلم رولت سیب زمینی رولت سیب زمینی با گوشت بدون فر رول سیب زمینی ترکیه ای

رولت سیب زمینی یکی از انواع غذاهای مجلسی بین المللی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رولت سیب زمینی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی متوسط۳ عدد
تخم مرغ۲ عدد
جعفری۳ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پنیر پیتزا۱۰۰ گرم
مواد لازم میانی رولت
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
آب½ لیوان
فلفل دلمه ای۱ پیمانه
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی۱ عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار کافی
پودر دارچین وادویه کاریبه مقدار کافی

طرز تهیه رولت سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه رولت سیب زمینی مجلسی ابتدای کار پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه سیب زمینی رنده شده را با دست فشار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود.

مرحله دوم

در این مرحله سبزی جعفری را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش کاملا خارج شود. در ادامه جعفری را روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز ساطوری می کنیم.

مرحله سوم

حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کاملا گرم شود. در ادامه جعفری را به همراه تخم مرغ، نمک و فلفل سیاه به سیب زمینی رنده شده اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس با مقداری روغن مایع چرب می کنیم. در ادامه مخلوط سیب زمینی رنده شده را درون سینی فر می ریزیم، سپس با پست قاشق به صورت یکدست پخش می کنیم.

مرحله پنجم

حالا سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم سیب زمینی به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بماند تا پخته شده و روی آن طلایی شود. در همین حین مواد میانی را آماده می کنیم، برای این منظور گوشت را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله تکه های گوشت را درون چرخ گوشت می ریزیم، سپس چرخ می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای را می شوییم و دانه های آن را خارج می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی را می شوییم.

مرحله هفتم

حالا گوجه فرنگی را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله پیاز را درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود، سپس گوشت چرخ کرده را درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد. در ادامه فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی را به گوشت اضافه می کنیم.

مرحله نهم

حالا به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی فلفل دلمه ای گرفته شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را به مواد میانی اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی رب گرفته شود، سپس رنگ باز کند.

مرحله دهم

در این مرحله نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، دارچین و ادویه کاری را به مواد گوشتی اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا عطر ادویه ها آزاد شود. در ادامه آب را اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم و درب تابه را می بندیم.

مرحله یازدهم

حالا اجازه می دهیم آب اضافی مواد گوشتی تبخیر شود. در ادامه پس از گذشت ۲۰ دقیقه سیب زمینی را از فر خارج می کنیم، سپس مواد میانی را روی سیب زمینی می ریزیم و با قاشق پخش می کنیم تا سطح سیب زمینی را پوشش بدهد.

مرحله دوازدهم

در این مرحله سیب زمینی را به کمک کاغذ روغنی رول می کنیم و مجددا درون سینی فر قرار می دهیم، سپس روی رولت پنیر پیتزا می ریزیم. در ادامه سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم رولت به مدت ۱۰ دقیقه درون فر بماند تا پنیر پیتزا آب شود.

مرحله سیزدهم

در نهایت پس از گذشت این زمان در صورت نیاز گریل را روشن می کنیم تا پنیر پیتزا طلایی و خوشرنگ شود. در ادامه رولت سیب زمینی را از فر خارج می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 28 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.