طرز تهیه شربت بهار نارنج

شربت بهار نارنج برای چی خوبه شربت بهار نارنج و گلاب طرز تهیه شربت بهار نارنج خشک شده طرز تهیه شربت بهار نارنج نی نی سایت طرز تهیه شربت بهار نارنج و بیدمشک طریقه مصرف شربت بهار نارنج طرز تهیه شربت بهارنارنج با عرق بهار نارنج خواص شربت بهار نارنج و بیدمشک

شربت بهار نارنج یکی از انواع نوشیدنی های سنتی و سالم ایرانی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شربت بهار نارنج در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شکر۳ لیوان
آب۱ لیوان
عرق بهار نارنج۱ لیوان
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
گلاب¼ لیوان
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شربت بهار نارنج

مرحله اول

برای تهیه شربت بهار نارنج مجلسی ابتدای کار شکر را به همراه آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم شربت جوش بیاید و شکر درون آب کاملا حل شود.

مرحله دوم

حالا عرق بهار نارنج را به همراه گلاب و زعفران دم کرده به شربت اضافه می کنیم و کمی مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت ملایم جوش بزند تا شربت به قوام مطلوب برسد.

مرحله سوم

در این مرحله پس از گذشت این زمان آب لیمو ترش تازه را به شربت بهار نارنج اضافه می کنیم و هم می زنیم، سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. در ادامه اجازه می دهیم شربت بهار نارنج کاملا خنک شود.

مرحله چهارم

حالا یک ظرف شیشه ای درب دار انتخاب می کنیم، سپس شربت را درون آن می ریزیم و درون یخچال نگهداری می کنیم. برای درست کردن شربت بهار نارنج حدود یک تا دو قاشق از شربت درون لیوان سرو می کنیم.

مرحله پنجم

در نهایت مقداری آب خنک روی شربت بهار نارنج اضافه می کنیم و هم می زنیم. در آخر بسته به سلیقه مقداری تخم شربتی یا خاکشیر درون لیوان می ریزیم و با شربت ترکیب می کنیم، سپس سرو می کنیم. گوارای وجود.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 1 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.