طرز تهیه تپسی کباب

طرز تهیه تپسی کباب , دستور پخت تپسی کباب

تپسی کباب یکی از انواع غذاهای اصلی کشور ترکیه است که شباهت زیادی به کباب تابه ای دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تپسی کباب در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
سیر۱ حبه
جعفری۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
پیاز۲ عدد
بادمجان۱ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
فلفل سبز تند۳ عدد
پودر سوخاری۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و ادویه کاریبه مقدار کافی

طرز تهیه تپسی کباب

مرحله اول

برای تهیه تپسی کباب خوشمزه ابتدای کار گوشت را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت قرار می دهیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست ۱ عدد پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم.

مرحله دوم

حالا پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم، سپس همانند پیاز به صورت ریز رنده می کنیم و به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. در ادامه جعفری را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم آب اضافی جعفری کاملا خارج شود. در ادامه جعفری را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز ساطوری می کنیم و به همراه نمک، پودر سوخاری، فلفل سیاه و ادویه کاری به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مخلوط گوشت چرخ کرده را با دست به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و منسجم شوند. در ادامه روی کاسه حاوی مواد گوشتی را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال استراحت کند.

مرحله پنجم

در این مرحله بادمجان را می شوییم، سپس کلاهک آن را جدا می کنیم و به صوورت حلقه ای برش می زنیم. در ادامه حلقه های بادمجان را درون یک کاسه حاوی آب و نمک قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۲۰ دقیقه درون آن بماند.

مرحله ششم

حالا پس از گذشت این مدت، زمانی که تلخی بادمجان ها به طور کامل گرفته شد، آن ها را درون آبکش می ریزیم و اجاره می دهیم آب اضافی شان خارج شود. در ادامه فر را روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه درون یک ظرف مناسب فر ورقه های بادمجان را درون آن می چینیم و مواد گوشتی را روی آن می ریزیم و پخش می کنیم، سپس گوجه فرنگی را می شوییم.

مرحله هشتم

حالا پوست پیاز باقی مانده را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به همراه گوجه فرنگی به ۶ قسمت تقسیم می کنیم و روی مواد گوشتی قرار می دهیم. در ادامه فلفل سبز را می شوییم و از وسط نصف می کنیم، سپس روی مواد گوشتی قرار می دهیم.

مرحله نهم

در نهایت ظرف را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم تپسی کباب به مدت ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه پس از گذشت این زمان ظرف را از فر خارج می کنیم، سپس کباب را با نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 2 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.