طرز تهیه کوفته کباب

طرز تهیه کوفته کباب یزدی طرز تهیه کوفته کباب ترکی طرز تهیه کوفته کباب همدانی طرز تهیه کوفته کباب عربی طرز تهیه کوفته کباب تابه ای کاساب کوفته کباب

کوفته کباب یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار خاورمیانه است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته کباب در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی۵۰۰ گرم
پیاز درشت۱ عدد
جعفری۱ پیمانه
تخم گشنیز و زیره سبزبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
فلفل قرمز و دارچینبه مقدار کافی
مواد لازم سس کوفته کباب
ماست غلیظ۱ پیمانه
سیر۱ حبه
ارده۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۱ تا ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه کوفته کباب

مرحله اول

برای تهیه کوفته کباب خوشمزه ابتدا گوشت را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه سبزی جعفری را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود.

مرحله دوم

حالا پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و آنرا از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش گرفته شود. در ادامه جعفری را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز ساطوری می کنیم و به همراه پیاز به گوشت اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله تخم گشنیز، زیره سبز، فلفل قرمز، دارچین، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم، سپس خوب ورز می دهیم تا گوشت جمع شده و از کاسه جدا شود. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله چهارم

حالا مایه کباب را درون یخچال قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت استراحت کند. در همین حین سس کوفته را آماده می کنیم. ابتدا درون یک کاسه مناسب ماست غلیظ را اضافه می کنیم، سپس پوست سیر را جدا می کنیم و له می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سیر له شده را به همراه آب لیمو ترش تازه به ماست اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم. در ادامه نمک و فلفل سیاه را به مخلوط ماست اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه مایه کوفته کباب را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله ششم

حالا مقداری از مایه کوفته کباب را بر می داریم و در دست رول می کنیم، سپس سیخ چوبی را از درون مایه کباب رد می کنیم. همه مایه کباب را به همین ترتیب شکل می دهیم. در ادامه یک تابه گریل روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس کباب ها را روی آن می چینیم.

مرحله هفتم

در نهایت اجازه می دهیم کباب ها کاملا سرخ و مغز پخت شوند. زمانی که یک طرف کباب ها سرخ شد، آنها را بر می گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر نیز کاملا سرخ شود. در آخر کوفته کباب را به همراه گوجه سرخ شده، سس، پیاز و جعفری سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 7 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.