طرز تهیه خوراک قارچ

طرز تهیه خوراک قارچ مجلسی طرز تهیه خوراک قارچ و مرغ طرز تهیه خوراک قارچ و سیب زمینی مجلسی خوشمزه ترین خوراک قارچ طرز تهیه قارچ و پیاز طرز تهیه خوراک قارچ با سویا طرز تهیه خوراک قارچ رژیمی طرز تهیه خوراک قارچ و لوبیا

خوراک قارچ یکی از انواع غذاهای ساده و سالم بین المللی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک قارچ در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
قارچ۶۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
سیب زمینی۲ عدد
گوجه فرنگی گیلاسی۳ عدد
سیر۲ حبه
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و پودر آویشنبه مقدار کافی
روغن مایعبه مقدار کافی

طرز تهیه خوراک قارچ

مرحله اول

برای تهیه خوراک قارچ مجلسی ابتدای کار قارچ را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی آن کاملا خارج شود. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز طلایی و سرخ شود. در ادامه قارچ را به صورت ورقه ای اسلایس می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پوست سیر را جدا می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به همراه اسلایس های قارچ به پیاز سرخ شده اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود و قارچ کاملا پخته و نرم شود.

مرحله چهارم

حالا پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه جداگانه روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.

مرحله پنجم

در این مرحله سیب زمینی را درون تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سیب زمینی کاملا سرخ و طلایی شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را به سیب زمینی اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا رنگ رب گوجه فرنگی باز شود.

مرحله ششم

حالا سیب زمینی را به مخلوط قارچ اضافه می کنیم، سپس خوب هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه نمک، فلفل سیاه و پودر آویشن را به خوراک قارچ اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود.

مرحله هفتم

در نهایت خوراک قارچ را از روی حرارت بر می داریم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در ادامه گوجه گیلاسی را می شوییم، سپس به ۴ قسمت تقسیم می کنیم و به همراه خیارشور و نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 18 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.