طرز تهیه اسپاگتی گوجه فرنگی

طرز تهیه اسپاگتی گوجه فرنگی , دستور پخت اسپاگتی گوجه فرنگی

اسپاگتی گوجه فرنگی یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایتالیایی است که خیلی سریع آماده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اسپاگتی گوجه فرنگی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
اسپاگتی۱۶۰ گرم
گوجه فرنگی متوسط۴ عدد
پنیر پارمسان۲ قاشق غذاخوری
سیر۳ حبه
روغن زیتون۴ قاشق غذاخوری
برگ ریحان۳ تا ۴ برگ
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه اسپاگتی گوجه فرنگی

مرحله اول

برای تهیه اسپاگتی گوجه فرنگی ساده ابتدای کار پوست سیر را جدا می کنیم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و روغن زیتون را به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا سیر را به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. در ادامه گوجه فرنگی را می شوییم و به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس به سیر اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا گوجه فرنگی پخته شود.

مرحله سوم

در این مرحله یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس ۱ قاشق چای خوری نمک به آن اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد.

مرحله چهارم

حالا ریحان را می شوییم و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس درون مخلوط گوجه فرنگی اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا عطر ریحان آزاد شود. در ادامه اسپاگتی را درون آب جوش می ریزیم و اجازه می دهیم نرم شود.

مرحله پنجم

در این مرحله زمانی که اطراف اسپاگتی ها نرم شد و مغزشان کمی گیر داشت، بدون آبکشی کردن اسپاگتی را درون مخلوط گوجه فرنگی می ریزیم و در صورتی که اسپاگتی خشک بود مقداری از آب اسپاگتی به آن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله نمک و فلفل سیاه اسپاگتی را اندازه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم اسپاگتی کاملا پخته شود. در ادامه پس از گذشت ۲ تا ۳ دقیقه اسپاگتی را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله هفتم

در نهایت اسپاگتی گوجه فرنگی را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و مقداری برگ ریحان و پنیر پارمسان روی آن به عنوان تزئین می ریزیم، سپس به عنوان یه وعده غذایی کامل سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 13 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.