طرز تهیه بلال پنیری

طرز تهیه بلال پنیری طرز تهیه بلال با پنیر پیتزا

بلال پنیری یکی از انواع خوراکی های خوشمزه و پر کالری بین المللی است که با ذرت کامل درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بلال پنیری در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بلال ۴ عدد
شیر۳ لیوان
آب۱لیوان
نمک، فلفل سیاه و پودر آویشن½ قاشق چایخوری
پنیر پیتزا و پنیر ورقه ایبه مقدار کافی

طرز تهیه بلال پنیری

مرحله اول

برای تهیه بلال پنیری مخصوص ابتدای کار پوست بلال را جدا می کنیم، سپس به ۲ قسمت تقسیم می کنیم و درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم. در ادامه ۲ لیوان از شیر و آب را درون قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس اجاره می دهیم بلال ها به مدت ۳۰ دقیقه درون آب جوش بمانند تا پخته شوند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کره را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم کره به طور کامل ذوب شود، سپس باقی مانده شیر را به کره اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. در ادامه نمک، فلفل سیاه و پودر آویشن را اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا پنیر پیتزا را به همراه پنیر ورقه ای به مخلوط کره و شیر اضافه می کنیم و هم می زنیم تا پنیر کاملا ذوب شود. در ادامه پس از گذشت ۳۰ دقیقه بلال ها را از قابلمه خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم.

مرحله پنجم

در نهایت از مخلوط کره و پنیر پیتزا روی بلال های پخته شده می ریزیم و اجازه می دهیم سس به خورد بلال ها برود. در آخر مقداری پودر آویشن روی بلال ها به عنوان تزئین می ریزیم و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 5 اسفند 1400
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.